Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-16 19:48:37
Bet vis tiek ta kosmologija derinama pagal stebėjimus ir apskaičiuotas
interpoliacijas. Pvz. paskaičiavo visų matomų žvaigždžių masę - mato, kad
jos neužtenka stebimiems efektams, pridėjo tamsiąją masę. Paskui
paskaičiavo, kad Visata plečiasi ne tokiu greičiu, kokiu turėtų pagal tai ką
žino ir mato - pridėjo tamsiąją energiją. Ir gavosi standartinis
kosmologijos modelis. Paskui pagal jį pasimuliavo superkompiuteriais
galaktikų susidarymą - ir mato, kad gavosi labai panašu į realybę. Ir tas
modelis priimtas, nes geriau atitinkančio realybę, nors ir mėgdžiojančio ją
kompiuteryje - nėra. Panašiai ir su kvantine mechanika - žmogui sunku
įsivaizduoti kaip tai veikia, bet ši teorija leidžia numatyti realybę, todėl
ji yra geriausia mokslinė šiuo metu.

Iš esmės mokslinės teorijos prasmė ne patenkinti žmogaus supratimo jausmą,
bet geriausiai koreliuoti su realybe - t.y. nuspėti kokį veiksmą iššauks
kažkoks kitas veiksmas. Tu gali turėti labai gražią teoriją - t.y. ją
išklausęs bet kuris kiemsargis manys suprantąs visatą, bet jei negalėsi
numatyti procesų - tada ji bus nemokslinė. O atvirkščiai - gal ji ir atrodys
nesuprantama, keista, gal net kvaila, bet jeigu jos dėka galėsi numatyti
kažkokių procesų pasekmes geriau nei naudodamasis kitomis - tai bus priimta
mokslinė teorija.

"Alvidon"  wrote in message news:ibu9p2$nbo$1@trimpas.omnitel.net...

O koks ryšys tarp nagrinėtos temos (ir apskritai visos sociologijos) ir
kosmologijos ???
Nekalbant jau paie tai, kad visgi visa kosmologija tėra teorija (na sunkoka
eksperimentiškai
patikrint Visatos kilmę/eigą...). Ir ne tik patikrinimuose reikalas. Mūsų
suvokimas apie
kosmosą yra labai labai netiesiogis. Stebim kažką, kas buvo kažkada, o jei
dar tiksliau,
tai mes manom kad stebim ir manom kad mus pasiekiančias informacijos
nuotrupas
interpretuojam teisingai. Bet kaip minėjau tai visai nesusiję su tema.