Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-05 21:21:27

Ta prasme, laisva nuo mokesčių diena bus ne kažkur vidurvasarį, o apie
Kalėdas? Ar tuo pats tiki? Tokia gražia, pukuota, rožine ir ginkdie ne juoda
ekonomika? :-)

Koks skirtumas kada ta diena ateina? Svarbu kad sistema veiktų.
Skandinavijos šalyse perskirstoma (aišku, ne vien tuo tikslu, kurį turiu
omenyje) virš 50 proc. produkto ir sistema neblogai veikia. Čia nesvarbu kuo
aš tikiu, ką mes laikome moraliu ar teisingu, bus tokia sistema, kuri veiks.
Tai pagrindinis mano argumentacijos leitmotyvas ir diskusijoje prieš
anarchiją. Gali būti kad apie Kalėdas žmogus pradės dirbti sau, o iki tol
dirbs pensininkams ir įvairiems biudžetininkams, gali būti kad dauguma
dirbančiųjų bus robotai, kurie dirbs iki pat naujųjų metų 24x7.

> našumas vis kyla, vienas žmogus gali išmaitinti ir aprengti vis daugiau
> žmonių.

O kam to reikia? Kam man, tau, kitam daugiau žmonių?

Ko reikia - didesnio darbo našumo ar maisto ir aprangos? Su maistu ir
apranga viskas aišku. O klausimas dėl darbo našumo kilimo reikalingumo irgi
beprasmiškas. Tai šiuo metu tiesiog gamtos dėsnis. Jei tu sąmoningai jį
stabdysi, tavo vietą užims nestabdantys.

> Ir neabejoju, kad anksčiau ar vėliau įvyks dar viena technologinė
> revoliucija - visuotinė robotizacija.

Nespės.

Įvyks kažkokia apokalipsė? Gali visko atsitikti, bet jos neišvengiamumo
nematau.

> Tik rinkos ekonomika paremta tokiu
> principu, kad likusieji turi kurti kažkokius produktus ir teikti paslaugas
> (kartais ne tik kūrimui, bet ir rezultato reikalingumo įrodinėjimui reikia
> nemažai fantazijos), siekdami perskirstyti tą produktą ir išgyventi. Bet
> taip daromas didelis spaudimas gamtos ištekliams. Kitas kelias būtų
> didesnis
> perskirstymas "iš viršaus" ar griežtas darbo laiko ribojimas. Bet tokių
> valstybinių sistemų plėtrai kol kas trukdo jų tarpusavio konkurencija.

Vadinasi labai paprasta - turime likti basi (be gamtinių išteklių), kad
galėtumėme tapti turtingi (mentaliai) :-)
Šiaip galbūt ir ganėtinai logiškai skamba. Ryt statau Priusą į garažą ir
važinėsim be sąžinės graužimo 5L MB :-)

Na iš esmės taip - jeigu tu tik dėl moralinių paskatų apribosi savo išteklių
vartojimą, jų daugiau suvartos kažkas kitas. Apie šitą jau samprotavau
diskutuodamas apie gyvąją gamtą apskritai. Geriausiai išteklius tausoja
kylanti jų kaina, prie ko neblogai gali prisidėti ir vyriausybės.
Materialiniai argumentai visada veikia efektyviau ir žymiai didesnę žmonių
masę nei moraliniai.

Vienam "ekologiniam" laikraštuke perskaičiau, kad kai kurie fanatiški gamtos
tausotojai prieina iki tokio absurdo, kad atsisako turėti vaikų vardan
gamtos išteklių išsaugojimo. Bet gamta greitai atsijoja tokius absurdo tašką
priėjusius genų rinkinius, ir jau kitoje kartoje lieka tik norinčiųjų
daugintis palikuonys.