Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: Vasaris
Data: 2010-11-12 23:16:21
"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:ibhrip$8m7$1@trimpas.omnitel.net...

> O galima plačiau: kodėl ? Ba man tai taip neratrodo.

Itin paprastai. Žmogaus gyvenimas ir jo produktyvumas - Gauso normalinio pasiskirstymo kreivė; apverstos U forma. Vaikas ir senis - neproduktyvus. Produktyvumo pikas pasiekiamas gyvenimo viduryje, neatsižveliant į jo trukmę. Gyvenimo, ypač produktyvaus, trukmės variacijos įneša savo destabilizacijos faktorius, bet į juos ilgame laikotarpyje galime nekreipti dėmesio. "Mums" "nepasisekė" (kita vertus - tai itin įdomu), nes dabar gyvename itin nestabiliame laikotarpyje, kada gyvenimo (bet nebūtinai produktyvaus) trukmė keičiasi kaip ant mielių.

Pensijinė sistema yra atvirkščias santykis tarp tėvų ir vaikų santykio. Gamtoje vaikai, gavę išteklius iš tėvų, tęsia gyvybę, visiškai neatsižvelgdami į tėvų likimą. Neretos rūšies tėvų likimas po palikuonių atsiradimo -> tapti negyva materija, statybine medžiaga vaikams. Toks likimas yra evoliuciškai optimalus, nes tėvai jau atliko savo funkciją - perdavė genus (pakartotinis bandymas perduoti reiškia didėjančias DNR replikacijos klaidų tikimybes).

Žmogus pastebėjo šią tiesioginę priklausomybę (nes visgi jis išmanusis padaras!), ir papildė tiesioginę priklausomybę grįžtamuoju ryšiu - aš tau, tu man. T.y. savo senio, fazę, jie atsveria jaunuolio energija ir gyvybingumu. Ką iš esmės padaro - sutvarko, kad atvirkščių U-bangų frontai persidengtų, ir vietoje sinusoidės atsirastų lengvai banguojanti stabili konfigūracija, paremta gaunamos iš Saulės gaunamos energijos maksimizavimu, nuo baterijos iki žmogaus.

Nereikia būti genijumi, kad suprasti, kad egzistuojančios kohortos pasirinkimas turėti daugiau palikuonių, nei jos pačios populiacijos skaičius, automatiškai reikš, kad ji atsisakys savo, kaip jaunuomenės, galimybių ir reikalaus atitinkamos grąžos iš būsimų narių. Tas pats ir su mažėjančiu (nesveikai!) palikuonių skaičiumi - kentės esamos kohortos nariai ir jų palikuoniai. Zo, mūsų tikslas, kurio ir patys galbūt nesuvokiame - pasiekti stabilią konfigūraciją.

Galiausiai - net suknistoje negyvojoje gamtoje, tvariausios žvaigždės yra tos, kurios optimaliai paskiekia savo termodinaminę pusiausvyrą, t.y. raudonosios (arba rudosios) nykštukės. Be abejo, jos visatos evoliucijos aspektu neturi ypatingos reikšmės, nes neįsotina tarpžvaigždinės erdvės sunkiais metalais, būtinais gyvybei palaikyti. Nepaisant to, jos bus prieglaudos evoliucijos geriausiams egzemplioriams, jei jie nesuras geresnės aplinkos stebėti kosminio spektaklio pabaigą :-)

> Nei aš, nei berods ir RaR to neteigėm. Čia tavo iškreipto tikrovės suvokimo rezultatas.

Gerai, tebūnie, diskusijos labui, tai iškreiptos tikrovės suvokimo rezultatas. Ką jūs teigėte?