Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: Vasaris
Data: 2010-11-07 00:54:19
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:ib4h7r$vj7$1@trimpas.omnitel.net...
> Nelabai suprantu ką tu čia nori įrodyti - kad žmonių moralumo užtenka, ir
> šiuolaikinėmis sąlygomis žmonės galėtų gyventi anarchinėje visuomenėje, ar
> ką?

Moralumo neįmanoma matuoti, nors tai bandoma daryti, ir rezultatas - kad nebeužtenka ir Europos Teisingumo Teismo.

Žmonės, bent jau kol kas, apskritai nereflektuoja, kaip jie galėtų gyventi, todėl ir šneka beprasmė - jei neturi koncepcijos apie norimą pokytį, kaip gali jį pasirinkti, nekalbant apie įgyvendinimą? Juk politologijos pamokose kažkodėl pagal programą neaiškina apie anarchistines visuomenes arba tarkime meritokratiją.

> Aš samprotauju ne apie kažkokias teorines sąlygas, o apie dabartines, su
> dabartiniu žmonių tankiu, mobilumu, miestais ir t.t. O dėl tos

O aš kalbu apie tai, ar mes galime, o tiksliau ar norime, identifikuoti, kad mus patinka, kas ne, ir ką galbūt tikslinga pabandyti keisti. Ir ne taip, kaip buvo priimti paskutiniai mokesčių pakeitimai.

> žiniasklaidos, tai nereikia ir jos. Pakankamai ganėtinai blogo elgesio ir
> žemos moralės pavyzdžių turiu ir iš kitų pasakojimų, ir iš savo patirties. O
> kurių daugiau? Gal ir gerų, moralių, tik kas iš to? Žmones žudo tik vienas
> iš tūkstančio, bet tai vis tiek problema.

Shit happens. Meteoritas nukrenta ir užmuša. Klausimas labai paprastas - kur riba tarp būtinumo nukenksminti žmogžudį ir tarp to, kad tavo kišenių turinys ir tavo privatumas gali būti pastoviai eikvojamas ir mindomas.

Ką aš noriu pasakyti - tobulėjant žmogui, kaip individui ir progresyviai mažinant gyventojų tankumą ir beribius poreikius, įmanoma pasiekti modelį, kurioje valstybė, kaip santvarka, vaidins tokį pat vaidmenį, kaip pripučiami XXI a. gyvuojantys monarchai.