Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-11 18:33:14
Šiaip pensija lyg ir nėra tikras draudimas - juk paprastai niekas nedraudžia
nuo tokio įvykio, kuris neišvengiamai įvyks, o jeigu neįvyks - nėra prasmės
draustis. Kita vertus tai galima vertinti ir kaip apsidraudimą nuo per ilgo
gyvenimo. Tarkim žmogus susitaupė kokiems 20-25 m., o pensininkauja 40 metų.
Visa ta pensijų sistema atsiremia į tą pačią humaniškumo problemą kaip
pašalpos invalidams, skurstantiems ir t.t. Net jei žmogus dirbdamas pilnai
gali susitaupyti savo senatvei, ne kiekvienas tai darys, tuos pinigus jis
gali kokiu nors būdu prarasti ir t.t. Dauguma žmonių nenori paskui tokių
išlaikyti savo lėšomis (arba patys atsidurti tokių vietoje), todėl ir
reikalauja, kad visiems būtų tas prievartinis taupymas į kažkokį bendrą
katilą.

Čia panašiai kaip ir automobilių civilinis draudimas - dauguma gal
susimokėtų už sudaužyto svetimo auto remontą be jokių draudimų, bet atsiras
vienas kitas, kuris to neišgalės padaryti (arba nuo to išsisuks). Ir prieš
privalomojo CAD įvedimą tokie atvejai buvo ne tokie ir reti. Todėl dauguma
vairuotojų per daug neburnojo prieš tą CAD įvedimą, suprasdami, kad jis gali
išgelbėti nuo didelių bėdų ir nukentėjusiojo, ir padariusiojo žalą atveju
(nereikia išmušinėti pinigų, kai į tave kas įvažiuoja ir nereikia drebėti
kad įvažiuosi į naują mersą) . Šiaip visokios draudimo formos, net ir
savanoriškos linkę plėstis - žmonės nori kuo mažiau rizikos visame kame -
susimoki kažkokį pastovų mokestį ir rami galva. Todėl nemanau, kad greitai
būtų atsisakyta pensijų sistemos. Galbūt, keisis tik pačios pensijų
sistemos. Visiškai jų neatsisako nė viena valstybė.

"Alvidon"  wrote in message news:ibh3s7$h05$1@trimpas.omnitel.net...

Kalba buvo apie pensijinę sistemą. Man jos nereikia. Be jos pilnai gali
apsieit kiekvienas
nekvailas žmogus. Ko reikia (ir kur galioja "nepatekai į situaciją, kur jos
reikia") - tai
draudimo visokių nelaimių atveju (invalidumo, sunkios ligos ir pan.), bet
tai ne pensija.