Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-06 23:00:28
Iš esmės su viskuo sutinku. Bet čia tokios problemos kyla tiems, kurie
negali gyventi valstybėje (o gal ir aplamai žmonių bendruomenėje). Man gi
racionaliau atrodo tobulinti valstybinę santvarką.

"Vasaris"  wrote in message news:ib4ele$u0r$1@trimpas.omnitel.net...

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:ib4brv$s80$1@trimpas.omnitel.net...
> Ne tik nuosekliai, bet komunizmas aplamai niekur nebuvo išbandytas, nes
> tai
> yra teorinė bevalstybinė anarchistinė santvarka. Taigi ji realiai negali
> egzistuoti kaip ir kitos anarchijos dėl čia jau išsamiai aptartų
> priežasčių.
> Buvo tik valstybės, kurių oficialus tikslas - komunizmo sukūrimas. Bet
> realiai tai jose kaip tik buvo itin didelis valstybės vaidmuo.

Ji gali egzistuoti, bet tikrai negali egzistuoti prie tokio žmonių kiekio.
Be abejo aš nesiūlau nenatūraliai sumažinti gyventojų skaičių, kad tai
išmėginti, arba įrodyti. Norint bevalstybės santvarkos, būtina, kad
kiekvieno individo galios paritetas būtų visiškai vienodas ir iš esmės
absoliutus. To negaliu įrodyti individo lygmenyje, nes iki to mums dar
plaukti per devynias marias (ne robotais galbūt, o kiborgais/antžmogiais).
Bet valstybės, kaip vieneto lygmenyje, tą itin lenva įrodyti - nė vienoje
valstybėje su masinio naikinimo ginklais (vienodu maksimalios galios
paritetu) jokia kita šalis nešeimininkauja, ir dar nėra nė vieno atvejo, kad
kelios šalys susimestų į vieną darinį ir iščirškintų kokią mažesnę. Zo, bet
kurio anarchisto tikslas būtų ne pašalinti valdžią, o elementariai tapti
tokiu pat galingu, kad valdžia jo nesugebėtų pajungti savo valiai, ir bet
koks konfliktas abipusiai taptų ekonomiškai nenaudingu elgesiu.