Tema: Re: Plauna pinigus ar kaip suprast?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-06 22:05:30
Galima primodeliuoti aibę skirtingų ekstremalių situacijų, ir yra aibė
skirtingų žmonių. Ir nereikia galvoti, kad į Pietų polių keliavusios
ekspedicijos narių moralė bei dvasios tvirtumas atitinka vidutinio
statistinio žmogaus dvasines savybes. Kaip rodo istorija, o ir aplinkui
pasaulyje pastoviai vykstantys įvykiai, kiekvienos suirutės, nebaudžiamumo
metu pasireiškia tokios kai kurių žmonių būdo savybės, kurias esant
normalioje situacijoje gali pamatyti tik siaubo filmuose.

"Vasaris"  wrote in message news:ib46s6$oi6$1@trimpas.omnitel.net...

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:ib0g8k$ol2$1@trimpas.omnitel.net...

> Ar nori pasakyti, kad tu turi teisę mane nušauti jei aš neduosiu tau
> pinigų
> tam, kad tu mane apsaugotum nuo mirtinos ligos?
>>>>>>>>>>>

> Negi taip sunku suprasti, kad kai žmogui iškyla gyvybės ir mirties
> klausimas, teisė ir moralė pasitraukia į šoną? Patinka tau tai ar ne.
> Prisipažink, ar esi kada nors gyvenime badavęs (ne savo noru)? Ne šiaip
> sau
> jautęs alkį, o badavęs?

Tu apie kurį badavimą? Apie kanibalistinį?

Jeigu du žmones įmesi į šulinį ir pasakysi, kad jie ten 100% mirs, ar bus
skirtumas, jeigu vienas užmuš kitą ir suris, o po to pats nugaiš? Ar tu
pasakysi, kad jų elgesys buvo amoralus? Negalėsi pasakyt, nes šulinyje jie
jau nebe žmonės, o gyvuliai, nes rezultatas jau aiškus.

Jeigu tu pasakysi, kad tik likęs gyvas bus paleistas - tai jau ne natūralios
aplinkybės moralei pasireikšti, o moralumo klausimas virsta ant tavo pečių.

O visais likusiais atvejais, normaliais atvejais, kol viltis neprarasta,
žmonės padės visas pastangas, kad iš tos situacijos ištrūkti kartu, vienas
kitam padedant. O jeigu pakeliui viltis bus prarasta, tai tie, kurie turės
daugiau vilties, palikti tuos, kurie jos neturės, turės pilną moralinę
teisę.

Kaip ir bet kuris normalus žmogus alkstančiam išties duonos riekę, o ne
vaizduosis, kad anas reketuoja. Reikia pagaliau suprasti, kad saugumo ir
išgyvenimo poreikių tenkinimas yra bazinės bet kurio gyvio funkcijos, ir
geriausias būdas išvengti situacijų, kada jos ima viršų virš moralės -
stengtis tokių nesukurti.

Kad elementariai ir galutinai suvokti situaciją - pasidomėk Roso penkiukės
mirties aplinkybėmis grįžtant iš Pietų Poliaus ekspedicijos, tai atsakys
tavo klausimus apie badą.