Tema: Re: the end
Autorius: Vaza
Data: 2012-05-02 22:48:51
2012.05.02 09:08, Dex rašė:
> Tikiuosi
> nebandysi teigti, kad "doras žmogus" turi penkiasdešimt skirtingų
> reikšmių Lietuvoje? Nekalbu apie Naująją Zelandiją ar popuasus.

   Taip, teigsiu. Net ir Lietuvoje, net ir viename mieste/socialinėje
grupėje rasi skirtingus moralinius principus labiau „palaikančius“
žmones. Pavyzdys (pasistengsiu be terminų) - vieniem svarbiau koks
daromas *veiksmas*, kitiems - kokia *pasekmė* (čia tik viena iš kelių
dimensijų).

   Pvz. pažiūrėk labai populiariai dėstomą paskaitą (užteks pirmo video
pirmų 5 minučių) ir pamatysi, kaip greitai galima „užsukti“ moralumo
sampratą:
   http://www.academicearth.org/courses/justice-whats-the-right-thing-to-do

P.S. Būtent todėl ir vyksta didžioji dalis ginčų, kad žmonės turi
skirtingus moralinius požiūrius, o filosofija mokykloje neišmokė, kad
tiesa toli gražu neturi būti viena.

P.P.S. Etika/moralė su ekonomika susijusi tiek pat, kiek ir su kitais
dalykais. Bet ką darydami mes elgiamės (sąmoningai ar pasąmoningai)
pagal savo moralines nuostatas. Žodžiu (mano nuomone) ekonomika kažkokių
*išskirtinių* sąsajų su etika/morale/dorove neturi.

--
Bum