Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-27 10:23:17
Tai diktatūroms pastoviai reikia karo, priešų. Tuomet valdantieji gali
kviesti visus susitelkti, aukotis vardant kažkokio idealo, o iš tikrųjų
dėl tų pačių valdančiųjų gerovės.

Manęs tie pseudopatriotiniai šūkiai neveikia. Aš noriu gyventi taip kaip
man geriau, o ne aukotis vardan kažkieno iškelto abstraktaus tikslo -
taip, kaip žmonės gyvena laisvose demokratinėse visuomenėse. Todėl noriu
ir kad ekonominiai sprendimai būtų priimami vadovaujantis ne
pseudopatriotiniais ar dar kažkokiais šūkiais (dažniausiai jais
"paaiškinant" kodėl priimamas ne ekonomiškiausias sprendimas ir taip
užmaskuojant kažkieno konkrečius interesus), o ekonomine logika. O kai
kažkas iš tikro pradės skriausti kažkokią grupę kuriai priklausau -
giminę, tautą, rasę, profesiją, įsitikinimus ir pan., tada ir stosiu
ginti savo teisių, kaip jau ir esu daręs.

Apskritai, kaip išsamprotavo kažkoks filosofas, tauta - tai viena
dirbtiniausių bendrumo idėjų, kurią panaudojant istorijoje pridaryta
daug blogų dalykų. Žmonės raginami jausti bendrumą daugybei nepažįstamų
žmonių vien dėl to, kad juos sieja ta pati kalba, gyvena tos pačios
valstybės ribose ir pan., nors jie patys, jų pasaulėžiūra, moralė yra
labai skirtingi. Daug natūralesnis žmonių bendrumas, kai juos sieja
giminystės ryšiai, bendros vertybės, įsitikinimai, profesija, pomėgiai,
fizinė negalia ir pan.