Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-25 09:15:25
> o kas pas mus per ta gera dvacoka metu buvo sukurta?

Na, pavyzdžiui, per tuos metus valdžia keitėsi tik demokratiniu būdu.
Kai kurios posovietinės šalys apie tai gali tik pasvajoti. Rinkos
ekonomika iš esmės sukurta ir veikia. Tikriausiai neprisimeni kaip
atrodė sovietinės parduotuvės ir jų asortimentas? Visa kita - ilgas ir
nuobodus darbas, kaip jau rašiau.

> ne euru, bet paliko daug. labai daug gamyklu buvo isgrobstyta, parduota
> i metala, issunkta iki paskutinio laso ir subankrotinta, suprivatizuota
> taip sakant. kas liecia IAE, tai mano nuomone, tai viens didziausiu
> nusikaltimu pries lietuva. kad liaudis durna - taip, bet imho tokio
> durnumo liaudis laisva ilgai negyvens.

Dėl tų gamyklų - tai didžioji jų atsivėrus sienoms tapo visiškai
nekonkurencinga. Iš esmės ta jų įranga tik ir tiko metalo laužui. Netgi
ir daug "neišparceliuotų" gamyklų galiausiai bankrutavo. Tos, kur kažkam
tiko ir sugebėjo pritraukti investicijų, modernizuoti įrangą - ir dabar
veikia. Dėl AE - tai niekas jos šiaip sau neuždarė. Buvo pasiūlyta
rinktis - arba stojate į ES su kompensuojamomis EA uždarymo išlaidomis
plius netoli 10 mlrd. įvairios paramos kasmet, atsiveriančiomis rinkomis
ir t.t., arba dar eksploatuojate tuos likusius galiojimo metus ir
prisiimate uždarymo kaštus patys, negaunate visų buvimo ES bonusų.
Aišku, jei būtų nereikėję rinktis, būtų galima tą AE dar kokią 10-15
metų eksploatuoti. Tik reikia prisiminti kad dar veikiant IAE ir
nekaupiant jokių lėšų jos uždarymui pas mus elektra buvo brangesnė nei
Latvijoje ir Estijoje, elektros perteklių praktiškai už dyką
atiduodavome Baltarusijai. O ES baimės buvo visai pagrįstas - po
Černobylio reaktoriaus katastrofos jie nepraleido progos savo pašonėje
uždaryti visus RBMK tipo reaktorius. Jei šiandien reikėtų rinktis tarop
ES ir IAE veikimo pratęsimo - aš neabejotinai rinkčiausi ES. Beje, labai
skeptiškai žiūriu ir į naujos IAE avantiūrą.