Tema: Re: the end
Autorius: CodeC
Data: 2012-04-24 22:11:32
On 04/24/2012 09:22 PM, Alvidon wrote:

> Ekonomikos negalima suplanuot/apskaiciuot is principo. Kokioj
> fizikoj galima, o ekonomikoj - ne. Ba ekonomikoj mes (zmones)
> dalyvaujam. O aprasyt aibes neiseinant is aibes ribu neimanoma.
> Taigis neaprasysim (o tai reiskia ir neapskaiciuosim) savis, be iseit
> is savis negalim, iseisim - savim nebusim...

> Nu a vat liberalus kapitalizmas skersa deda ant skaiciavimu. Daryk
> ka nori - rinka atsirinks. Nu ir atsirenka.

ar tikrai lietuvoj yra rinka? aifonams ir dzinguliukams tai taip,
nepriestarauju. visur kitur kartelis ir jokios rinkos nera. parase
lrytas straipsni, kad kiausiniai brangz (siaip sau tikriausiai). po
dvieju (taip - lygiai dvieju dienu) nuejes i maksima jau pamaciau kaina
+2.5 Lt. ir cia tik vienas pavyzdis, pirmas soves i galva. parase lrytas
kad pasauly nafta glai brangti - is ryto degalinese +10ct. sumazejo
akcizas - benzas pabrango, nors nafta pigo :) net dabar importuoti
degalus faktiskai neocicialiai uzdrausta visiem kitiem isskyrus MN. ir
uzdrausta (apribota) istatymais. sakai siaip sau jie tokie 'pasirase'?
nera nei maisto, nei kuro, nei kitos - butiniausiu dalyku - rinkos. ir
tuo labiau konkurencijos sitose srityse. nes visur monopolis. ir pinigai
i viena kisene krenta. arba bankai. tiek 'skirtingu' banku, o salygos ir
ikainiai visuose vos ne identiski. argi jie konkuruoja? argi jie veikia
laisvos rinkos salygomis? o jeigu nera laisvos rinkos, tai kur cia tas
liberalus kapitalizmas? cia mafijoziskas laukinis kapitalizmas. kur
istatymai perkami, kur rinkeju balsai perkami, kur referendumai
'ivyksta' del prosku pakelio ir pan. taip - skandinavijoj tikrai
liberalus kapitalizmas ir skirtumas kaip diena nuo nakties.

> Liberalai - idealistai dar pries kokius keliasdesimt metu mane, kad
> tokis klestejimo kelias visiems pasiekiamas, tereik diktatoriskus
> rezimus nuverst ir liaudis pati ims dziugiai statyti liberalu kapitalizma,
> uzvertineti rinkas savais guciais ir armaniais. Ale vat pasirodo fig.
> Nu ale anokia cia beda. Nenorit gerai gyvent - negyvenkit gerai.

ziurint kuo ta geruma matuosi. va dar prisimenu laikus - kai rytais i
kiemus atvezdavo pieno, varskes ir kitu tikro kaimo tikru gerybiu.
kainavo centus. apsimokejo ir vezti ir parduoti. apsimokejo ir pirkti.
buvo skanu, sviezia ir sveika. bet juk monopoliams tai netinka. todel
greitai tokius isgaude, uzkrove mokesciais, baudom ir kruva reikalavimu.
nebeliko. liko maisto imitacija maksimoj. uztai monopoliam geriau. bet
man ne. atsimenu kokios skanios buvo bandeles mokykloj. ir pigios. dabar
zinai kuo vaikus sheria? stovi kokokola ir cipsu automatai. kainos
atitinkamos. cia kam nuo to geriau? kazkas rupinasi vaiku sveikata? ar
jie turi gimti samoningi? aj, zinau, cia tevu problema...
zinai kokios eiles darzelyje? jeigu uzrasai vaika vos tik gimusi, tai
pasirodo gali buti per velu.
sodus dalindavo uz dyka. nori - dirbk, augink, dziaukis. dabar sodu
nera. dabar stovi tusti sklypai 'tinkami' namo statybai. ir apgailetino
darzo gabaliukas 20km uz miesto kainuoja metu ar dar didesni uzdarbi.
vaikyste praleidau turguj pardavinedamas sodo gerybes. taip uzsidirbau
ir pirmam geram dviraciui ir dar kruvai zaislu. nuvarei i soda (savo) -
prisiskynei agurku ir serbentu - ir i turgu. nei kam mokesciu moket.
zmones pirko ir dziaugesi. as irgi. dabar negalima, nera kur.
tai zinai, taip pagalvojus, px man tas dziazas, dabar valstybes (realiai
monopolio) priesas yra bet kas, kas kelia bent minimalia konkurencija.
argi sunku butu kuriam nors dirvonuojanciam miesto lopinyje irengti
visiems laisva ir nemokama turgaus aikstele uz valstybes lesas. kur
diedukai ir bobutes galetu savo sodu, likusiu is sovietmecio, gerybes
turgavoti? taigi turetume rinka, geru produktu, svieziu, skaniu,
miestieciai sveikesni butu. bet ne, geriau pastatom dar viena akropoli,
maksima ir greta vaistine. pilnas komplektas. laisva rinka.
gal gavosi kiek emocionaliai, bet labai norejau parodyt, kokia ta rinka
pas mus. ir kitos socialines 'geroves' kapitalistinej saly.