Tema: Re: the end
Autorius: Dainiushas
Data: 2012-04-25 15:19:46
> ar tikrai lietuvoj yra rinka? aifonams ir dzinguliukams tai taip,
> nepriestarauju. visur kitur kartelis ir jokios rinkos nera. parase

ta prasme, galima kažkur nusipirkt aifoną pigiau nei nori eplas?

> lrytas straipsni, kad kiausiniai brangz (siaip sau tikriausiai). po
> dvieju (taip - lygiai dvieju dienu) nuejes i maksima jau pamaciau kaina
> +2.5 Lt. ir cia tik vienas pavyzdis, pirmas soves i galva. parase lrytas

šiaip visoj europoj su kiaušiniais, mes ne unikalūs :)

> kad pasauly nafta glai brangti - is ryto degalinese +10ct. sumazejo
> akcizas - benzas pabrango, nors nafta pigo :) net dabar importuoti
> degalus faktiskai neocicialiai uzdrausta visiem kitiem isskyrus MN. ir
> uzdrausta (apribota) istatymais. sakai siaip sau jie tokie 'pasirase'?

Importuok. Sakysi neapsimoka? Tai nu tada reiškias viskas OK su kaina.
Tuo labiau, gali gi pasižiūrėt kokios kainos biržose ir pamatysi, kad
skirtumas gausis juokingas. O ir taip, kuras prie pigesnių Europoj
Lietuvoj.

> nera nei maisto, nei kuro, nei kitos - butiniausiu dalyku - rinkos. ir
> tuo labiau konkurencijos sitose srityse. nes visur monopolis. ir pinigai
> i viena kisene krenta. arba bankai. tiek 'skirtingu' banku, o salygos ir
> ikainiai visuose vos ne identiski. argi jie konkuruoja? argi jie veikia
> laisvos rinkos salygomis? o jeigu nera laisvos rinkos, tai kur cia tas
> liberalus kapitalizmas? cia mafijoziskas laukinis kapitalizmas. kur
> istatymai perkami, kur rinkeju balsai perkami, kur referendumai

O tu nepagalvoji, kad viskas nusistovi ant kažkokios pusiausvyros, ir ir
ji nebūtinai yra nupirkta korupmuotų verslininkų iš korumpuotų valdininkų?

> 'ivyksta' del prosku pakelio ir pan. taip - skandinavijoj tikrai
> liberalus kapitalizmas ir skirtumas kaip diena nuo nakties.

Iš dalies - taip. Iš dalies - "gerai ten kur mūsų nėra". Tokios xernios
kaip Danijoj, nu nenorėčiau.

> ziurint kuo ta geruma matuosi. va dar prisimenu laikus - kai rytais i
> kiemus atvezdavo pieno, varskes ir kitu tikro kaimo tikru gerybiu.
> kainavo centus. apsimokejo ir vezti ir parduoti. apsimokejo ir pirkti.
> buvo skanu, sviezia ir sveika. bet juk monopoliams tai netinka. todel

o vat būtum apsiprekinęs užtaisytų salmonelioze ar encefalitu produktų -
pažiūrėčiau kaip šnekėtum.

> greitai tokius isgaude, uzkrove mokesciais, baudom ir kruva reikalavimu.
> nebeliko. liko maisto imitacija maksimoj. uztai monopoliam geriau. bet

Nepasakok, yra ten to maisto. Nebent kainos nepatinka :)

> man ne. atsimenu kokios skanios buvo bandeles mokykloj. ir pigios. dabar
> zinai kuo vaikus sheria? stovi kokokola ir cipsu automatai. kainos
> atitinkamos. cia kam nuo to geriau? kazkas rupinasi vaiku sveikata? ar
> jie turi gimti samoningi? aj, zinau, cia tevu problema...

tada daug atrodė skanu, ką dabar klausimas ar valgytum. Ir lygiai tai
pat sėkmingai už bulkučių kapeikas buvo perkamas limonadas "Buratinas",
abejoju ar nors kiek sveikesnis už tą CocaCola'ą... Tikrai taip,
problemos tėvų.

> zinai kokios eiles darzelyje? jeigu uzrasai vaika vos tik gimusi, tai
> pasirodo gali buti per velu.

Nežinau, nuvažiavau birzely, rugsėjį ėjo į darželį. Dukra gavo vietą
"avtomatom".

> sodus dalindavo uz dyka. nori - dirbk, augink, dziaukis. dabar sodu
> nera. dabar stovi tusti sklypai 'tinkami' namo statybai. ir apgailetino
> darzo gabaliukas 20km uz miesto kainuoja metu ar dar didesni uzdarbi.

tai visgi esmė, kad kažko reikia už dyką? Ir kas, tavo nuomone, už tai
turi mokti?

> vaikyste praleidau turguj pardavinedamas sodo gerybes. taip uzsidirbau
> ir pirmam geram dviraciui ir dar kruvai zaislu. nuvarei i soda (savo) -
> prisiskynei agurku ir serbentu - ir i turgu. nei kam mokesciu moket.
> zmones pirko ir dziaugesi. as irgi. dabar negalima, nera kur.

Nori socializmo, nenori mokėt mokesčių. Tikrai viskas OK su logika?

> tai zinai, taip pagalvojus, px man tas dziazas, dabar valstybes (realiai
> monopolio) priesas yra bet kas, kas kelia bent minimalia konkurencija.
> argi sunku butu kuriam nors dirvonuojanciam miesto lopinyje irengti
> visiems laisva ir nemokama turgaus aikstele uz valstybes lesas. kur
> diedukai ir bobutes galetu savo sodu, likusiu is sovietmecio, gerybes
> turgavoti? taigi turetume rinka, geru produktu, svieziu, skaniu,

ir labai greitai į tą tavo turgelį fūrom plauktų maistas iš Lenkijos ir
pažiūrėčiau kaip tu tą sukontroliuotum. Mokesčių, kaip suprantu, vėl
mokėt nereiktų?

> miestieciai sveikesni butu. bet ne, geriau pastatom dar viena akropoli,
> maksima ir greta vaistine. pilnas komplektas. laisva rinka.
> gal gavosi kiek emocionaliai, bet labai norejau parodyt, kokia ta rinka
> pas mus. ir kitos socialines 'geroves' kapitalistinej saly.

Tu parodei kad pas tave kažkokios parkės. Tik kolkas nelabai aišku dėl
ko ir už ką.