Tema: Re: the end
Autorius: CodeC
Data: 2012-04-24 13:12:56
On 04/24/2012 12:20 PM, RaR wrote:
> Tavo samprotavimai labai primena Karlo Markso samprotavimus XIX a.

zinau :) vis neprisiruosiu perskaityt bent pagrindiniu jo rastu.

> Iš esmės dabar tikrai nėra taip blogai - technologijos vystosi ir kuria
> vis naujus žaislus bei automatizuoja eilę darbų, pasaulinio karo jau
> labai ilgai nebuvo, maisto ir kitų išteklių kol kas užtenka, o gyventojų
> skaičius linkęs stabilizuotis. Žmonės labiausiai nepatenkinti socialine

nenoreciau 100% sutikti. technologiju vaisiai yra Maslou piramides
virsuje didziuma ateveju. tuo tarpu apatiniu - pagrindiniu - lygiu
poreikiai patenkinami kuo toliau, tuo prasciau. pvz maisto ir silumos
kaina yra siaubingai neadekvati visokiu elektronikos stebuklu kainai.
kodel? todel, kad elektronika gamina masinos, ju darbas pigus, greitai
atsiperka. zaliava pigi, jos kolkas netruksta.
pvz maisto atveju, stambejant monopoliams ir procesus automatizuojant,
kencia kokybe ir smarkiai. beto, tas automatizavimas naudingas
kapitalistams - monopoliams. atpigina darba, leidzia atsisakyti zmogaus
darbo jegos, tereikia keleto priziuretoju ir pardaveju. nauda didele,
bet ja pasiima vienos rankos. darbininkai neturi ka veikt ir laukia
pasalpos is sodros, kad veliau galetu nusipirkt to automatizuoto
monopolio produktu uz didele kaina. pasalpos duoda tiek, kad minimaliai
uztektu. ir pasirinkimu zmones nelabai turi. cia aisku supaprastintai.
apskritai viskam, kas negeneruoja tiesioginio pelno, finansavimas
karpomas, mazinamas ir isvis nutraukiamas. infrastruktura prasteja. kaip
pavyzdziai galetu buti keliu bukle, saugumas (kada matet
patruliuojancius pescisu policininkus?), medicinos paslaugos. kai ka
gali gauti is privaciu imoniu, bet kai kas vistiek neisvengiamai turi
buti valdoma centralizuotai - valdzios. ir tai daroma kuo toliau tuo
prasciau del 'lesu trukumo'. tai klausimas, kodel valstybes biudzetas
pastoviai deficitinis, kodel tu lesu truksta? kodel klesti nedarbas? ar
tai normalu?
beto, ne prabangos prekiu kokybe tragiskai blogeja. dauguma buities
prekiu yra absoliutus slamstas - vos ne vienkartiniai daiktai. jie
salyginai pigus, bet is tikruju tai neigiamai veikia ekonomika, todel
kad zmones isleidzia pinigus, ir labai greitai daikta ismeta, perka
nauja. tai medziagu svaistymas, beprasmis darbas gamyboje, aplinkos
tersimas, islaidos siuksliu tvarkymui - visam tam eikvojamos valstybes
lesos. o pelna kraunasi keletas zmoniu. valstybe nereguliuoja beveik nei
importo nei kokybes. visos garantijos yra juokingos ir daugeliui daiktu
net netaikomos. pinigai iskeliauja, visuomenei naudos nera. tai
kapitalizmo vaisiai. ir pagrinde tas veikia tik del niekuo nepadengtu
pinigu politikos.
beto, kai valstybes energetika privaciame sektoriuje, kai monetarine
politika privaciame sektoriuje - tai klausimas, ar apskritai teisinga
tokia sistema vadinti kapitalizmu. mano atveju tai jau yra uzmaskuotas
socializmas, kuris viena diena virs neuzmaskuotu. kaip ir sakiau -
kapitalistams geriausias kapitalizmas - centristinis socializmas, visas
kapitalas ir valdzia vienose rankose.