Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-25 14:07:16
> Na atsakymas tamstos kaip tamstos, o bet prie ko važiavimas ant manęs?
> Ar labai nepatogus klausimas pasirodė?

Suvokiau rašydamas, kad gali įsižeisti. Bet klausimą taikiau tiems
visiems verkšlenantiems - "visko yra, bet nėra už ką nusipirkti". Ar
tikrai jau taip ir nėra? Juk daugelis tikrai turi visko daugiau nei
sovietiniais metais žmonės turėdavo. Bėda tik ta, kad visokių prekių ir
paslaugų dabar yra tiek daug, viskam niekaip neužtenka ir niekada
neužteks, neįperka merso kaip pas kaimyną, ir pradeda verkšlenti.

> Žmogiška savybė yra - sočiam alkano neužjausti, o taip pat turint litų
> nematyti kaip kiti jų neturi. Aš tą matau, ir matau kas dieną. Ir sekti
> pasakų, kaip čia visi gerai gyvena, tamstai nederėtų, nes likimo pirštas
> gali greitai viską apsukti, nespėsi net mirktelėti.

Aš tikrai nesu turtuolis, žinau ir kad kai kas labai skurdžiai gyvena.
Lyginant su vakarais pas mus tikrai ne rojus. Vis tik čia lyginama su
sovietiniais laikais, o aš juos dar prisimenu, tai tikrai manau kad
daugelis žmonių neapsidžiaugtų papuolę į to meto buitį. Tuomet tik
nebuvo taip apmaudu, nes į vitrinas žiūrint seilės nereikėjo varvinti, o
ir kaimynui dažniausiai nelabai buvo ko pavydėti.

> Taigi, grįžtant prie klausimo, ir kalbant apie didžiausią žemiausią
> sluoksnį dabar - neturintį pakankamai litų, ar TSRS laikais 99 proc.
> populiacijos turėjo kažkiek rublių, bet buvo prekių deficitas. Sakai
> galima įsigudrinti litų uždirbti? Tai tais laikais buvo galima
> įsigudrinti gauti deficitinių prekių. Skirtumo nematau jokio.

Skirtumas yra - kiek tuomet vidutinis pilietis visko turėjo, ir kiek
dabar. Ir čia nereikia visko suversti ant to, kad anuomet mažiau visko
buvo ir visi blogiau gyveno. Jeigu palygintum gyvenamojo ploto kiekį,
automobilių skaičių, visokios buitinės technikos vienetų skaičių vienam
gyventojui kokioje nors JAV ir Lietuvoje prieš 25 metus ir dabar, tai
neabejoju, kad dabar tas atsilikimas sumažėjęs. O kur dar galimybės
pamatyti pasaulį, išvykti ieškoti laimės kitur jei čia labai blogai,
galiausiai laisvai reikšti savo nuomonę.

> [...]
> benzo stovinčias mašinas šalikelėse, neprižiūrėtus daugiabučius, šildymo
> sąskaitas, didesnes už vidutinę pensiją, išsivėpusį idiotą bankroto
> administratorių, ištaškiusį milijonus. Aš matau, nes eidamas gatve
> dairausi, o ne gyvenu savo kažkokiame iliuziniame pasaulėlyje, kuriame
> viskas yra "ore". Man neužtenka to, kad gyvenu gerai. Yra mano miestas,
> mano žmonės, mano tauta, kurie priversti "įsigudrinti" uždirbti litų
> ten, kur jiems būti nėra malonu, t.y. užsienyje. Ir tie vaizdai manęs
> nedžiugina, nors ir nevadinčiau to verkšlenimu.

Tai aš ir nesakau kad pas mus viskas puiku - tikrai gan blogai ir
didelis bardakas. Vis tik kai pradedu lyginti su sovietiniais laikais -
o šioje diskusijoje būtent apie tai ir šneka - sovietiniai smarkiai
gauna į kaulus praktiškai visais parametrais.