Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-25 10:41:13

> vat su sito tavo posto abiem teiginiai kataegoriskai nesutinku.
> taip lietuvoj buvo sukurta terpe privatizavimui (vagystems) vartojimui
> ir skolinimui. viskas. daugiau absoliuciai nieko. infrastruktura,
> pramone, zemes ukis - viskas labai smarkiai susitrauke. daug kas palikta
> likimo valiai. taip, parduotuviu ir pramogu padaugejo, bet as to
> nelaikau laimejimu.

Na, aš tai matau labai daug laimėjimu. Parduotuvėse pasirinkimas labai
didelis, nusipirkti gali praktiškai bet ką, pramogų, kaip jau sakai,
irgi įvairiausių, žemės ūkio našumas neabejotinai pagerėjo, natūralu,
kad ten tiek darbo jėgos nebereikia. Labai svarbu, kad gali netrukdomas
išvažiuoti tiek pasižvalgyti po pasaulį, tiek pabėgti iš čia, jei
nepatinka. O visa kitą - reikia ne verkšlenti, o spręsti problemas.

Na, bet jei tų trūkumų nesi patyręs ir atrodo kad visi tie privalumai
savaime suprantami - pilnai suprantu, kad gali ir kitaip atrodyti.

> nesamone. gal pavienes tokios ir buvo. kur Drobe, Jiesia, Elektronika?

Drobė, kiek suprantu, lininius audinius gamino? Tai specifinė rinka, ir
reikėjo ją surasti ar sukurti. Kaip matome, linininkystė visur nunyko,
užsidarė ir linų kombinatai. Ką ta Jiesia gamnino? Elektronika -
sovietinė prieš modernią vakarietiška? Tai jei norėjo toje srityje
išlikti, reikėjo visą įranga pasikeisti. Tas pats galiausiai atsitiko ir
su neišparceliuotu Panevėžio ekranu, pasiryžusiu iki pabaigos kineskopus
gaminti, ir net su vienu metu klestėjusiu Vilniaus Vingiu, gaminusiu
skleistines kineskopams ir t.t.

> [...]
> Jiesios gaminiai dar dabar graibstomi, jei tik kur pasirodo pardavime.
> tai buvo ir tebera high-end'as su labai maza savikaina. Jiesios indus
> naudojo ir prezidentura ir visos 'ausktos' institucuijos, kaip prabangos
> elementa. o Jiesios subankrotinimo procesa zinau pakankamai neblogai.
> Ten iki tokiu absurdu nueita, kad net nepatiketum. Ir tik su vyriausybes
> ir banko 'pagalba'. panasiai ir kitos buvo 'suprivatizuotos' paskirti
> 'kvalifikuoti' direktoriai, ir viska isgrobste, pardave, atidave,
> sugriove. Lietuva galejo labai greitai savarankiskai atsistoti ant koju

Na tai geari - kas tą visą privatizavimą vykdė - valdžia. Prie ko čia
valstybinio turto parceliavimas ir rinkos ekonomika?

> [...]
> protignai tai, ka paliko socializmas tavo nemegstamas. bet prie lovio
> prisoko banditeliai ir viska isgrobste i savo kisene. proto tai
> panaudoti verslui, tai modernizuoti ir tobulinti, jiems neuzteko. o
> tauta tiesiog pradzioj dziaugesi laisve, poto tikejo, dabar laukia
> kazko... daugelyje kitu valstybiu cccp tiek nepastate ir nepaliko - tai
> yra priezastis, kodel, pasak taves, jie dar 20 metu nuo musu 'atsilike'.
> o realiai esame toj pacio stadijoj - jie is pat pradziu nieko neturejo,
> mes turejom bet ismetem, ir dabar lygiai taip pat nieko nesukure patys

Vėlgi, prie ko čia tas kapitalizmas ir rinkos ekonomika? Juk tą
ekonomiką SSSR į aukštumas kėlė net 70 metų, vis paremdama gausiomis
naudingomis iškasenomis. Ir kas iš to gavosi? Žmonės net pakankamai
pavalgyti neturėjo, nekalbant jau apie visą kitą buitį. O vat žmonių
mentalitetas - tai stiprus sovietinis palikimas.