Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-27 12:08:30
Sunku suprasti, ko tu dėl tos Kanados toks susijaudinęs. Na, yra nemažai
šalių kur mokslas ir medicina visai nemokami, pas mus tik neseniai tam
tikrai daliai žmonių aukštasis mokslas tapo mokamas, medicina nemokama.
Aš irgi už tokią sistemą, kur bet kokio lygio mokslas turėtų būti
prieinams visiems ir dabartinėje švietimo reformoje matau daug trūkumų.
Dėl medicinos esu tokios nuomonės, kad pas mus būtų sveika įvęsti
kažkokią konkurenciją ir mažiau viską reguliuoti iš viršaus. Be to
reikia suprasti, kad iš tikrųjų nieko nemokamo nėra, skiriasi tik
apmokėjimo būdai.

Apie tuos 3% - tai čia ne apie tą mokslą, kuris yra švietimas, o apie tą
tiriamąjį mokslą, technologijų kūrimą. Čia JAV didelis pliusas. Kanadai
reikia pasitempti. Ne veltui dauguma Nobelio premijos laureatų dirba,
visokių technologijų sukuriama JAV, joje yra geriausi pasaulio
universitetai ir aukščiausio lygio mokslas.

Kad Kanada mažai skiria gynybai? Bepigu, kai gyveni demokratinės JAV
pašonėje, neturi daugiau jokių kaimynų, ir nelabai rūpi kas dedasi
pasaulyje, nes nesi pajėgus kažką pakeisti. JAV galėtų irgi niekur
nesikišti - galėjo nesivelti į abu pasaulinius karus, nes jai tiesiogiai
niekas negrėsė. Bet vis tik amerikiečiai paguldė nemažai galvų už
Europos šalių išlaisvinimą, įdėjo daug lėšų pokario Europos atstatymui
ir pan.

Kad gyventojų 9 kartus mažiau - koks čia privalumas, ką čia reikia
suvokti, ir dėl ko aikčioti? Lietuvoje žmonių 100 kartų mažiau, mes dar
mažiau lėšų skiriame gynybai, taipogi mokslui - irgi aikčioti iš
susižavėjimo? Beje, pagal 2011 metų gyvenimo kokybės indeksą Kanada 10-a
- tai tikrai geras rezultatas, bet ne pirma vieta.