Tema: Re: the end
Autorius: RaR
Data: 2012-04-26 14:31:58
Mano tėvas sovietiniais laikais dirbo veterinoriumi, važinėdavo po
kolchozus. Pasakodavo neretas vaizdelis - melžėja guli girta fermoje,
melžimo aparatas nukritęs nuo tešmens į srutas ir traukia turinį į
bendrą pieno talpą. Ir šiaip man (ir ne tik man) visas tas pienas
buteliuose baisiai smirdėdavo. Patikdavo tik pienas iš tokių piramidinių
maišelių Klaipėdoje. O dabar perku 3,5% pieną - jokių priekaištų neturiu
nei skoniui, nei kvapui. Tiesa, gali nusipirkti ir dvigubai pigesnio,
bet tas ir atrodo kaip dvigubai vandeniu skiestas.

Dėl mėsos kokybės - tai irgi tėvas pasakojo - užėjo kiaulių maras ar
snukio ir nagų liga - daug kiaulių vienonoje fermoje nudvėsė. Ūkio
direktorius niekaip nesutiko jų sunaikinti, nes dėl nuostolių ir plano
neįvykdymo būtų rimtų problemų su valdžia, gal net išmetimas. Tai liepė
visiems tylėti ir priduoti į mėsos kombinatą. Tėvas kažką ten
papurkšdavo, kažkam pranešė, tai galiausiai turėjo ieškotis darbo kitam
rajone.

Kartą apsilankė Utenos mėsos kombinate, tai nuo to laiko nei "sasiskų",
nei šlapios dešros neimdavo į burną. Ir vis pasakodavo mums iš ko jas
daro - visokios karvių gimdos, kiti subproduktai ir pan.

Dėl duonos. Mūsų mieste juoda duona buvo baisi - rūgšti, susmegusi, ir
taip visą sovietmetį kiek prisimenu, batonai irgi - dabar tokio į burną
neįkištų, bet pasirinkimo nebuvo. Geresnės duonos galima būdavo gauti
Kaune, o kai nuvažiuodavome į Pajūrį, Klaipėdoje iš viso nebloga būdavo.
Atsiradus rinkos ekonomikai niekas tos bjaurios duonos nebepirko, ir
dabar nuvažiavęs pas tėvus randu labai skanios vietinės, gal netgi tos
pačios kepyklos duonos.