Tema: Re: the end
Autorius: CodeC
Data: 2012-04-24 00:46:52
On 04/23/2012 10:57 PM, Alvidon wrote:

> Ir taip, tiek finansinej (pinigu srautai) tiek socialinej (sodros) srity permainos
> neisvengiamos, bet tai niekaip ne the end, stabilumo nera gamtoje, stabilumo
> nera visuomenej, stabilumas yra tik musu iliuzijose bei seniokiskuose
> marazmatiniuose atsiminimuose. Ar pokyciai bus evoliuciniai ar revoliuciniai
> - stai kur klausimas. IMHO evoliuciniai.

pabandysiu dar pateikti savo teiginius ir nuomone, kodel siuolaikinis
kapitalizmas turetu virsti socializmu.

1. pirmiausia, tai mano nuomone tai jau vyksta ir ko gero is anskto
kapitalizmas uzprogramuotas tam. t.y. kapitalizmas asis yra kapitalas,
jo kaupimas, jo didinimas. ir tai neisvengiamai daroma globalizuojant,
monopolizuojant. t.y. kuo didesnis monopolis, tuo didesnis kapitalas,
tuo didesnis pelnas. konkreciu momentu, kolkas turim keleta atskiru
monopoliu, kurie vis dideja - maisto, energetikos, zemes ukio, prekybos.
kai kurie yra jau labai dideli. jie kasdien apjungia ir suvalgo
smulkiuosius, nuperka arba sunaikina. monopoliu atstovai - verslininkai
- aktyviai dalyvauja politikoj, ja remia ne tik oficialiai, bet ir
neoficialiai. perka sau palankius sprendimus, ir tik su dar vieninteliu
tikslu - dar padidinti kapitala, isplesti itakos zona, sunaikinti
konkurentus, gauti didesni pelna. imho galima drasiai sakyt, kad ne tik
lietuvoj, bet ir daugelyje kitu kapitalistiniu saliu didzioji valdzios
dalis yra sudaryta is verslo atstovu, suinteresuotu grupiu.
suinteresuotos jos vieninteliu dalyku - savo verslo vystymu, siekiant
didesnio pelno.

2. kaip tai virs socializmu? kolkas visi tie monopoliai valdzioje yra
neoficialiai. kainas reguliuoja, bet neoficialiai - valstybe ju
nereguliuoja, bet ir laisvos rinkos nera. nes beveik visur monopoliai.
o kadangi monopoliai sudaryti esminese - svarbiausiose srityse (maistas
ir energetika), tai labai smarkiai itakoja visa visuomene, jos gyvenima,
galimybes, gerove. visuomene tampa nuo to priklausoma.
tuo paciu, deja, atsiranda ir salutiniai dalykai - problemos, kurias
kapitalizmas bando suvaldyti senoviniu metodu - socialiniu draudimu :)
sita vieta man yra liksmiausia, neziurint to, kad tema ne pramogine.
kolkas kapitalizmas klesti del to, kad naudos is pigios darbo jegos ir
islaidu problemoms spresti santykis teigiamas ir dar matyt pakankamai
didelis, kad kapitalistai juo tiketu ir sugebetu tai suvaldyt. deja,
imho, tas santykis teigiamas tik deka skolinimos. o skolinami yra
pinigai - virtuali vertybe, kuri niekuo neparemta is esmes savo verte
praras. kad suvokti kieno saskaita skolinama, man tiesa sakant ziniu
truksta, bet as netikiu, kad tai dar ilgai gali testis. gal tai butu
galima vadinti visiskai nerimtu argumentu, jei nebutu akivaizdu, kad tas
nuolatinis skolinimasis vadinamos sodros islaidoms dengti, problemos
nesprendia, priesingai - ji dideja. islaidos yra apgailetinos paskirties
- is esmes skirtos minimaliai pramaitinti burius islaikytiniu. ne ju
ugdymui, tobulinimui, ar siaip dvasinei gerovei. sodros deficito
saskaita uzdaromi vaiku bureliai, mokyklos, mazinamas ir taip
apgailetinas finansavimas ivairiems idejiniams, geroviniams ir
kulturiniams klubams, bureliams ir t.t. zmones tampa islaikytiniais,
laukia savo davinio, patys jos pasiimti ir uzsidibrti nei moka nei nori.
dar pridekim bent jau lietuvai aktualu visuomenes senejima, kai begales
jaunu zmoniu bega svetur. senius reik islaikyt, seniu isnaudot nelabai
gaunasi, seniai turi laiko bambet. zodziu apibendrinant - sodros
islaidos dideja, galimybes isnaudoti visuomene - mazeja. reiskia pelnas
mazeja. nepatenkintu sistema daugeja. valdzia jau dabar yra tik
simboline, del vaizdo. reali valdzia yra monopoliu rankose. kai
dabartine sistema pries toki taska, kad didziausiems monopoliams pelnas
tam zenkliai per mazas, sistema bus pakeista. manyciau ir pritarianciu
ir tikinciu pokyciais atsiras, kad paremti ir inicijuoti 'perestroika'.
nuprognozuoti ar ji bus taiki ar ne, turbut sunku. galbut tai
priklausys, kiek zemai leisis dabartine sistema, kada bus luzhio taskas.

3. kodel kapitalistai patys turetu atsisakyt kapitalizmo?
kazkur skaiciau idomia minti, kuri manau tiktu siuolaikiniam
kapitalizmui: geriausias kapitalizmas - tai centrinis socializmas.
viskas vienose rankose, dydelis monopolis. isnaudojant galimybe
oficialiai nacionalizuoti dar islikusius paskutinius 'smulkiuju'
likucius. imho didzioji dalis darbo link to jau padaryta.
ir manau kad liko tik uzbaigiamoji stadija - paruosti visuomene.
tai manyciau yra ir bus daroma pasinaudojant monopoliu itaka sukeliant
visuomenes nepasitenkinima, pasipiktinima. veliau prisidengti
geradariais ir pamaitint pazadais talentu atsiras.
sita varianta as vadinciau 'taikia' perestroika. jeigu kapitalistai
matys prasme ir nores socializmo.

4. kitas kelias butu revoliucinis ir pasekme apskritai griuvusios
sistemos. toki aisku nuprognozuoti sunkiau, bet pafantazuoti scenarijus
galima. didejancios socialines problemos tam tikru momentu tiketina
pasieks kritini masta. kapitalistai nebesugebes islaikyt stabilios
sistemos, sistema sustos. del nedarbo, del kriminalu, del alkoholizmo,
del masines depresijos. tiek jauni kvaili radikalai, tiek seni rustus ir
gyvenimo nuvilti zmones GALI tapti nevaldoma problema. skolintu pinigu
nepavalgys, o gali buti, kad nieks ir nebeskolins. savarankiskumo nulis,
priklausomybe nuo visko didziule. rezultatas buriai alkanu, neuzimtu,
piktu zmoniu. stambiems kapitalistam pelno nieks nebegeneruoja, jie
(tiketina jau dabar, is anksto) saugiai kazkur atitraukia savo kapitala
ir trumpai tariant pasitraukia. valstybe lieka is esmes nevaldoma, nes
tie manekenai valdzioj realiai yra radioshow o ne valdzia. kas vyktu
toliau - fig znajet. manau gamtos desniais butu paremta - iskiltu
kazkokie stipriausi, vel formuotusi nauja valdzia, tiketina neapseinant
be smurto ir pan. kad siuolaikines visas pasaulis susijes ir nei viena
valstybe nera nepriklausoma teritorija nuo kitu - faktas. tai galimi ir
ivairus tarpvalstybiniai veiksmai, nesutarimai, uzgrobimai, pagalba ir t.t.

reziume - as manau, kad kapitalizmas su socializmu yra tarsi du mirties
taskai svytuokles. o svytuokle nesustoja - vienas keicia kita ir vel is
naujo.