Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-27 11:38:02
Šūdą ten sovietų laikais Lietuva išaugindavo. Pagrinde buvo išvystyta
gyvulininkystė, o gyvuliai didele dalimi šeriami pašarais iš importuotų
grudų, perkamų už parduotą naftą. Nors žemės ir daugiau buvo dirbama, bet
darbo našumas ir prikuliamų grudų iš hektaro kiekiai buvo nedideli lyginant
su rinkos ekonomikos šalimis. Tai labai gerai pasimatė, kai po įsiveržimo į
Afganistaną Reiganas paskelbė embargą. Netekus galimybės nusipirkti grūdų iš
JAV, Kanados, Argentinos, greitai Sovietų Sąjungoje pradėjo stigti mėsos, o
vienu laiku ir paprasčiausios duonos. Reikia pridurti, kad tuo metu ŽŪ pas
mus dirbo arti 30% žmonių, kai tuo tarpu išsivysčiusiose šalyse - mažiau nei
5%.

O kad galėtų žymiai daugiau užauginti nei dabar ar sovietiniais -sutinku.
Bet čia viskas atsiremia į sąnaudas ir  kainą. Jeigu galėtų pasaulyje
parduoti tiek produkcijos, kiek užaugina dabartinėmis sąnaudomis - ŽŪ
produkcija galėtų smarkiai padidėti. Bet visoms kitoms gamybos ir paslaugų
sferoms tai tinka dar labiau - jų neriboja nei žemės plotai, nei klimatinės
sąlygos.

"Veikejas"  wrote in message news:ia8eq2$7uh$1@trimpas.omnitel.net...

o tu paziurek kiek dabar zemes dirvonuoja, kiek zomiu atsisake ukininkaut
nes ES taip norejo siulydama kompensacijas.
Ir netgi po viso to galima sakyt puse pieno produktu produkcijos ishkeliauja
uzsienin, panashiai su grudais.
Jei gerai pamenu net sovietu laikais lietuva ishaugindavo 2x daugiau negu
patiems reikia o tada vienu momentu juk buvo  3.84 mln gyventoju