Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-19 14:29:54
Nereikia manęs siųsti į wikipediją skaityti elementarių ekonomikos tiesų. Man jos seniai aiškios. Tu čia dabar painioji prekės paklausos elastingumą su dalies pirkėjų perbėgimu nuo vieno pardavėjo pas kitą. Tam, kad dėl sumažintų kainų padidėtų prekybos centrų apyvarta, visiškai nereikia, kad padidėtų bendras maisto vartojimas. Būtent ir turėjau omenyje, kad tai vyks pirkėjų perbėgimo nuo mažiukų pas didžkius sąskaita dėl padidėjusio kainų skirtumo. O priklausomai nuo maisto prekių paklausos elastingumo, prekybos centrų apyvarta papildomai daugiau ar mažiau padidės dėl padidėjusio bendro vartojimo.

O jei kalbėti apie maisto prekių elastingumą, tai ji tam tikrose ribose vis tik yra gana elastinga. Net pats buvau nustebęs, kai buvo paskelbti duomenys, kad įsibėgėjus krizei maisto produktų parduotuvių apyvarta nukrito net iki keliasdešimt procentų. Žmonės gali ne tik mažiau vartoti maisto, bet ir rinktis pigesnius produktus.

Gale vėl kažką sujaukei su tais mažiukai. Tai mažiukai dabar pardavinėja mažesnėmis kainomis? Na, daleiskime. Tai jei didieji nuleis kainas, mažiukai juk neteks to savo pranašumo? Tai kas jiems nuo to geriau? O jei didieji bus priversti nebeprekiauti kažkuriomis prekėmis, tai kas nuo to geriau pirkėjui? Juk jie ne tik turės tų prekių bėgioti pas mažiukus, bet dėl konkurencijos trūkumo mažiukai galės pakelti jų kainas. Jeigu įstatymo tikslas žlugdyti stambiuosius ar riboti jų prekių asortimentą vardant to, kad pelningiau dirbtų mažiukai, tai tikrai visiškai neatitinka mano, kaip pirkėjo interesų.