Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-15 14:59:34
O tu įvertini, kokią visų mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugų dalį sudaro pelnas iš roamingo, lyginant jį su pelnu už visas kitas paslaugas? Ir kiek tų visų paslaugų savikaina sumažėjo dėl įvestų naujų technologijų ar geresnio darbo organizavimo, kiek operatoriai susimažino pelnus dėl paaštrėjusios konkurencijos, kadangi vis daugiau naujų klientų - tai ne pradedantieji naudotis mobiliuoju ryšiu, o pervilioti iš kitų tinklų.

Lyginti šiuos sektorius pradėjai tu. O aš irgi teigiu, kad jie labai skirtingi savo kainų kitimo tendencijomis. Sparčiai besivystančių technologijų produktų ir paslaugų savikaina linkusi mažėti šuoliais. Pakeiti megahercinius procesorius ar komutatorius gigaherciniais (kurių kaina praktiškai tokia pati ar mažesnė, nei savo laiku kainavo senieji), pereini prie kito dažnio diapazono, ir tavo bokštas jau sugeba vietoje megabaitų operuoti gigabaitais per tą patį laiko tarpą. Tuomet tas bokštas be jokių papildomų investicijų gali aptarnauti daugiau klientų, leisti jiems naudotis spartesniu ir naujų formų ryšiu ir t.t.

Tuo tarpu žemės ūkio efektyvumas, kaip ir naftos gavyba bei kitų žaliavų gavyba didėja lėčiau nei pinigų kiekis, todėl jos pastoviai brangsta. Todėl prekiautojas tomis žaliavomis ar produktais, didžiąja dalimi sudarytais iš jų, neišvengiamai pasmerktas ilgainiui kelti savo prekių kainą. Antkainių skirtumai šiose dviejose srityse apsprendžiami konkurencijos ir negali pakeisti bendros produktų ar paslaugų kainų kitimo tendencijos.