Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-17 11:13:33

> Žmogus, dalinai gali. Tą gali patvirtinti pvz.: savižudybės fenomenas
> (gamtoje - retenybė), arba pasirinkimas neturėti palikuonių, kada
> palikuonių turėjimas gali jiems reikšti kančią. Todėl >žmogus (jei
> platesnė savoka) dabar dauginasi ir memais - t.y. gali pvz.: turėdamas
> paveldimą ligą, kuri jo paliknuonį paversti luošiu, pasirinkti įvaikinimą,
> ir savo vertybes ir gyvenimo būdą >perduoti tiesiogiai genetiškai
> nesusijusiam palikuoniui.

Tai toliau ir rašiau apie žmogų, kaip apie išimtį. Beje, ta išimtis iš esmės
galioja tik šiuolaikinėms išsivysčiusioms visuomenėms. Iki tol žmogus galėjo
tik geriau ir rafinuočiau įvykdyti savo genų keliamas užduotis. Sąmoningai
apribodamas savo dauginimąsi, jis tą instinktą apgauna (t.y. jis jį vis tiek
turi tenkinti, bet instinktas savo tikslų nepasiekia).

> Ribotai žiūrite. Aukščiau paaiškinau kodėl. Priedo dar yra toks
> evoliucinis elgesys kaip "kinship selection", kada individas pagerina savo
> gretutinių giminės palikuonių išlikimo šancus, pats >tiesioginių
> palikuonių neturėdamas. Būdingas primatams ir kitiems aukšesnio
> išsivystymo socialiniams padarams.

Čia ne išimtis. Bendruomeninė elgsena ir altruizmas užprogramuoti genuose ir
suteikia tam tikrai grupei su panašiu genų rinkiniu pranašumą konkurencinėje
kovoje. Ryškiausi pavyzdžiai - bitės, skruzdėlės, net ir visi daugialąsčiai
organizmai - visos somatinės ląstelės tarnauja lytinėse ląstelėse esančių
genų perdavimui kitoms kartoms ir žūna.

> Tai jau taip. Bet kasdieniniuose savo sprendimuose elgiamės taip, lyg ta
> atranka negaliotų, vėl orveliška dvejamintė :-\

Kasdieniniuose savo sprendimuose vadovaujamės turimomis žiniomis ir logika.
Ir tai visiškai normalu. Negalime koreguoti savo veiklos pagal tai ko
nežinome ir negalime numatyti.

> Savaime suprantama - išlaikyti sveikatingumą, bet ne pratęsti gyvenimą.
> Gyvenimo pratęsimo mokslai su sveikatos apsauga niekaip nesusiję. Anokia
> čia prasmė ir laimė gyventi koncervo >gyvenimą. Visuomėnė, kuri stengiasi
> sukurti auksinio pensininko gyvenimo siektiną maksimą, pasikars pati ant
> savo išradimo, nes neenergingai ir neproduktyviai visuomenės daliai
> tarnaus >mažesnė, bet dar vos beišgalinti ką nors padaryti visuomenės
> dalis. Man nebūtų keista, jei jaunimas artimoje ateityje pasakytų "fuck
> jūsų pensijas", defoltinam mes jūsų sistemą.

Niekaip negaliu sutikti. Sveikatos apsaugos pagrindinis tikslas yra pratęsti
gyvenimą. Kartu - ir to gyvenimo kokybę.

> Taip, tai galioja tiems gyviams, kurie veikia ekosistemos rėmuose. Dabar
> mes neveikiame, bet trumpame laikotarpyje. Ekosistemos pajungtos mūsų
> poreikiams.

Mes ir toliau veikiame ekosistemos rėmuose. Į kosmosą kol kas nepersikėlėme.
O žemės gyvybės istorijoje buvo organizmų, žymiai labiau pakeitusių tą
ekosistemą nei žmogus. Bet apie tai jau kažkada diskutavome.

> Būtent. Komfortas - gamtoje laikina būsena, kuri būna tik kaip vyšnia ant
> pyrago, už sugebėjimą visų pirma pasidaryti tą pyragą. Bet vėlgi
> reziumuojant į antkainius - darykit ką norit, bet >mažinkite maisto
> reguliavimą. Geriau jau jis brangus ir geriau jau neprivalgyti ir
> pabadauti, tik sveikiau.

Manau, jei tavo tikslas toks, turėtum būti už reguliavimą. Brangumas dar
pusė velnio, bet kai kainas pradedi reguliuoti, to maisto dažnai aplamai
pradeda trūkti. Kaip kažkada pasakė Nobelio ekonomikos premijos laureatas
Milton'as Friedman'as:

"We economists don't know much, but we do know how to create a shortage. If
you want to create a shortage of tomatoes, for example, just pass a law that
retailers can't sell tomatoes for more than two cents per pound. Instantly
you'll have a tomato shortage. It's the same with oil or gas."

> [...]
> trumpame >laikotarpyje] produktą "vakarietiškas gyvenimo būdas". Bet
> kuriuo atveju, bendras sistemos (pasaulio mastu) vislumas rušiai "žmogus"
> NEKRENTA, o AUGA. Jis auga SĄSKAITA likusios >ekosistemos narių, ypač
> aukšųjų plėšrūnų, tada vidurinės mitybinės grandies plėšrūnų. Aš esu tik
> tikras tuo, kada mes pereisime prie planktono (nes auštesnes maitinimo
> grandinis būsime >arba suriję arba nustūmę nuo jų įprastinių mitybos
> grandinių), žmogiškumo jau nebus likę. Kad suprastumėte mano poziciją,
> siūlau pasižiūrėti finalinį žmogaus vystomosi etapą ir jo mitybos >bazę -

Dėl gyvenimo lygio skirtumo - viskas taip. Bet nesutinku, kad kinas dirba
vakariečiui - kinas dirba sau. Jei jis ką nors gamina vakariečiui, tai gauna
iš jo technologijas, gerą valdymą, galiausiai už gautus pinigus perka
žaliavas iš trečių šalių. Juk viskas vyksta savanorišku "pirk-parduok"
principu, o ne kažkas kažkam vergauja. Be to ir pats rašei, kad vakariečiai
jau gyvena labai gerai. Ir drįsčiau pastebėti, kad jie didžiąją tos gerovės
dalį susikūrė, kada kinai dar sėdėjo už devynių užraktų. Dabar kinai perima
vakarietišką sistemą bei technologijas ir labai sparčiai vystosi. Ir taip
vystysis tol, kol jų gyvenimo lygis priartės prie vakarietiško. Aišku, iš
čia ir labai didelis spaudimas žemės ištekliams. Reikia tik tikėtis, kad
perėmę vakarietišką gyvenimo būdą, jie perims ir vakarietiškas demografines
tendencijas. Kol kas viskas ta linkme ir juda.

> Da blin, gamtoje - taip, bet žmonių civilizacijos padarui tai negalioja
> [trumpame laikotarpyje].

Iš esmės galioja, nes pamatiniai poreikiai seniai patenkinti ir iš esmės
nedidėja. O kai iškyla grėsmė pamatiniams poreikiams dėl besaikio išteklių
naudojimo pramogoms, žmogus gali atsisakyti dalies pramogų ar jas pakeisti
tokiomis, kurios reikalauja mažiau išteklių. Ko nors taupymas darosi net
madingas.