Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-16 21:34:33
> Arba sekdamas varžovų-lemingų mastysena pralaimėti ne tik jiems, bet
> pralaimėti rūšies atžvilgiu apskritai. Būti savo genų įkaitu - įdomus
> pasirinkimas, ne vieną rūšį nuvedęs prie išnykimo.

O ar koks nors gyvis gali pasirinkti būti jam ar nebūti savo genų įkaitu?
Jis juo yra, kaip ir kitų gamtos dėsnių ir procesų įkaitas. Jokio
pasirinkimo šiuo atveju nėra. Jei tavo genų kombinacija suteikia išgyventi
ir turėti palikuonių esamomis sąlygomis - tokia kombinacija keliauja ir
evoliucionuoja toliau, nepadeda išgyventi - išnyksti.

Čia galbūt netolimoje ateityje žmogus pradės tikslingai keisti savo genus.
Bet ir tai bus viso labo valdomas, kryptingas kintamumas. O kur žmogus savo
kūryboje klydo, kur buvo teisus nuspręs jos didenybė Atranka. Visko numatyti
žmogaus protas nepajėgus, ir staiga netikėtai pasikeitus bent vienam gamtos
(gali būti ir gyvosios) veiksniui tie superžmonės staiga bus nušluoti nuo
žemės paviršiaus, o išliks kokie tarakonai arba, kas dar apmaudžiau, saujelė
nė iš tolo superžmonėms neprilygstančių išsigimėlių.

> p. RaR, gerbiu jūsų išmintį ir žinių gilumą, bet stebina kai kurie naivūs
> suvedimai. Blogybės yra ne patys reiškiniai (pvz.: žaibas), o netinkamas
> naudojimasis jais (stovėjimas ant kalvos su >metaliniu strypu). Jei
> sveikatos apsaugą mes suvokiame kaip gyvenimo ilginimą bet kokia kaina,
> tai tada tikrai problema.

O tai kokį kitokį tikslą dar gali turėti sveikatos apsauga? Ir kaip
netinkamai mes naudojamės žemės drebėjimais, epidemijomis, sausromis, to
paties žaibo sukeltais gaisrais?

> Nei jie išradimai, nei ką. Naudotos ir kitos priemonės, ir jų niekada
> apskritai nereikėjo tol, kol nebuvo pradėtas deginti sukauptas palikimas,
> nes iki to momento, vienintelė "socialinio >draudimo" sistema buvo vaikų
> skaičius >2. Tą labai puikiai suvokia tokios organizacijos kaip bažnyčia
> ir pan. Ir tie patys VE gyventojai tą pačią dieną išmestų visus
> prezervatyvus ir >kontracepcines priemones, vos tik reikėtų patiems, o ne
> trečių šalių piliečiams arti už savo dalią.

Aišku, tos priemonės nėra būtinos. Jau rašiau, kad kiekvieno gyvio
populiacijos dydį natūraliai riboja tik jam prieinami ištekliai ir juos
naikinantys priešai. Savęs riboti niekam nereikia ir nėra tikslinga - tavo
neišnaudotais resursais naudojasi kiti.  Todėl ir sakau, prezervatyvas
(plačiąja prasme) kartu su kitais veiksniais šiuolaikinėje išsivysčiusioje
visuomenėje sukėlė iki tol gyvojoje gamtoje nestebėtą dalyką - dauginimąsi
lėčiau nei leidžia jiems prieinami ištekliai. Ir sąmoningas dauginimosi
apribojimas, tai yra instinktų apgavimas (arba, anot tavęs, nebuvimas bent
kai kurių genų įkaitu) - tai didžiulis žmogaus skirtumas nuo gyvūnų.
Žmogaus, kaip rūšies tobulėjimui tai gal tik į blogą, bet gyvenimui suteikia
daug komforto.

> Jūs darote esminę klaidą - išimate faktą iš puokštės ir pateikiate kaip
> visumos tendenciją. Visos minėtos sąlygos susidaro tik todėl, kad
> vakarietiškos civilizacijos gyventojai sugebėjo >eksportuoti savo vislumo
> perteklių į besivystančias šalis, kur yra kuriama jų gerovė. Negalima
> analizuoti globalios situacijos atsietai - tai nesisteminis požiūris ir
> rodo įžvalgų trūkumą. Jei jau >prisiimate analitiko/mokslininko dalią,
> sugebėkite taurę išgerti iki dugno.

Visų pirma teiginys apie kažkokį vakarietiškos civilizacijos vislumo
pertekliaus eksportą į besivystančias šalis man skamba absurdiškai - juk jei
kokį eksportą ir matome, tai jo kryptis priešinga. Antra - visiškai
akivaizdu, kad nustojus didėti gyventojų skaičiui, smarkiai sumažėja ir tos
populiacijos poreikis išteklių didėjimui.