Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-14 20:02:57
Tai kieno uždavinys tvarkyti visą verslo virtuvę - verslininko ir deputatų?
Gamintojui rūpi kuo geriau parduoti prekę, pirkėjui - kuo geriau nupirkti, o
prekybininkas sukasi taip, kad jis būtų naudingas ir tam, ir tam. O kokiu
būdu jis visa tai daro - tai jo rūpestis, tas būdas gali būti netgi jo nuo
konkurentų saugomas "know-how", kaip ir gamyboje. Juk gamintojui ir
vartotojui svarbu tik galutinis rezultatas - jei netenkina kaina, neparduodi
ar neperki. Jeigu visą vidinę prekybos centro veiklą apibrėši kažkokiomis
taisyklėmis ir įstatymais, rezultatus gana lengva prognozuoti:

1. Padidės biurokratų, kontroliuojančių tų taisyklių laikymąsi armija, o tuo
pačiu ir išlaidos jiems (iš to seka didesni mokesčiai ir didesnės tų pačių
produktų kainos).
2. Padidės korupcija dėl tų kontrolierių papirkinėjimų, kad jie nefiksuotų
pažeidimų (iš to seka, kad dalis lėšų nueis papirkinėjimams, ir dėl to dar
pakils produktų kainos).
3. Dėl griežtos reglamentacijos bus sunkiau įdiegti inovatyvias veiklos
formas, dėl ko lėtės prekybininkų veiklos modernizavimas (iš to seka, kad
prekybininkų darbo našumas didės lėčiau, ir kylant kitoms sąnaudoms kainoms
prekės brangs greičiau).
4. Dėl tos paties visapusiško veiklos reglamentavimo  į rinką bus sunku
įsilieti naujiems žaidėjams, turintiems naujų verslo organizavimo idėjų (iš
to seka susilpnėjusi konkurencija ir vėlgi galimybė kelti kainas).

Žmonės nori tikėti stebuklais ir tiki, kad visagalė valdžia gali pakelti jų
gyvenimą įstatymais apribojusi kainas, prisispaudinusi pinigų ir padidinusi
atlyginimus bei pensijas, prailginusi atostogas, ar dar kaip nors. Bet iš
tikrųjų žmonių gyvenimą gerina tik tikrų išteklių prieinamumas, technologijų
pažanga, geras darbo organizavimas ir tas pats kasdieninis darbas. Kaip
verslininkas, prirašęs prie savo prekių kainų po  nulį, neilgai džiaugsis
padidėjusiomis pajamomis, taip ir žmonės, iš valdžios išsireikalavę
nubraukti nulį nuo esamu kainų, neilgai džiaugsis pigiomis prekėmis. Pirmu
atveju prekes greitai nustos pirkti ir vietoje pelno liks tik įsiskolinimai
tiekėjams, antru atveju prekių greitai nebeliks ir pinigus išsaugoję žmonės
gali susidurti su bado grėsme. Pirmuoju atveju nukentės tik verslininkas,
antruoju - didžioji tauta dalis. Ir vieną, ir kitą atvejį žmonija stebėjo ne
kartą. Įspūdingesnes tragedijas dėl savo mąsto, aišku, sukeldavo antrasis.