Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-26 13:53:39
Negi taip sunku suprasti, kad prekybininkų antkainis - tai ne tik jų pelnas,
bet ir visi veiklos kaštai be vieno komponento - tiekėjui už parduodamą
produktą mokamos kainos? Visa kita - logistika, atlyginimai, įranga,
pastatai, reklama ir t.t. - įeina į tą antkainį. Analogiškai reguliuojant
restoranų antkainius reikėtų išskaičiuoti tik produktų tiekėjams mokamas
sumas, reguliuojant televizorių gamintojų antkainius - išskaičiuoti tik LCD
ar plazminių panelių tiekėjams mokamas sumas, reguliuojant kirpyklų ar
sveikatingumo centrų antkainius - iš viso nieko neišskaičiuoti, nes visos jų
paslaugų kainos iš esmės yra antkainiai. Antkainių reguliavimas niekaip
negali nei sumažinti žaliavų kainų, nei pakelti darbo našumo. Vienintelis
dalykas, ką jis gali padaryti - tai priversti VISUS gaminti produktus ir
teikti paslaugas pigiausiu įmanomu būdu.

Tokiu būdu visose antkainių reguliavimo srityse išliktų tik žaidėjai,
besitaikantys į patį neišrankiausią, kokybei jokių reikalavimų neturintį
vartotoją, kuriam svarbu tik vienas dalykas - kaina. O visi kiti vartotojai
būtų priversti naudoti tik pačias pigiausias, o todėl dažniausiai ir
prasčiausios kokybės paslaugas ir prekes. Ir kuo daugiau sričių apimtų toks
antkainių reguliavimas, tuo Lietuva taptų mažiau patraukli vieta gyventi
normaliam žmogui. Čia priimant, kad tie reguliavimai realiai veiktų. Visa
laimė, kad yra daugybė tų reguliavimo apėjimo būdų ir realiai mažai kuris iš
jų veiks, tik pabrangins veiklą ir padarys ją sudėtingesnę.

"Veikejas"  wrote in message news:ia69f4$hv$1@trimpas.omnitel.net...

tai nemanau, kad bandymu reguliuoti antkainius siekia padeti mazmenininkams