Tema: Re: antkainiai
Autorius: RaR
Data: 2010-10-22 10:04:45
Prekybos centras gali skirtingu lygiu teikti savo paslaugas - prisiimti visą atsakomybę už prekių pardavimą prieš tai jas pilnai nupirkęs iš gamintojo (vadinamasis "kupi-prodaj"), arba veikti kaip turgus - išnuomoti prekystalius, gauti fiksuotas pajamas, ir visiškai pats nesirūpinti pardavimais. Šiuolaikiniai prekybos tinklai - tai įvairių paslaugų mišinys.Visokiose maximose pardavinėja krūva visokių tiekėjų-importotojų-perpardavinėtojų, kurie patys prižiūri savo lentynas, tad dalinai tos maximos veikia kaip turgus, suteikiantis prekybos plotą. Galbūt, imdami lentynos mokestį, skatina gamintoją ar tiekėją vykdyti apyvartą - kad nelaikytų lentynose nepaklausių prekių, o jas pigintų ar keistų paklausesnėmis. Nors apyvarta turėtų būti svarbi ir tam gamintojui-tiekėjui, bet nesant finansinio spaudimo jis galėtų savo lentyną kuriam laikui "užmiršti".

Paimkime situaciją - tiekėjas atveža kokio nors vyno ir sustato jį į savo lentyną, bet vynas ar dėl kainos, ar dėl kokybės, ar dėl blogo marketingo, yra visiškai nepaklausus. Kas yra kai nėra lentynos mokesčio, o pinigai prekybos centrui eina tik nuo apyvartos? Tiekėjas gali užsispirti, ir toliau laikyti tą vyną už tokią pat kainą, kitaip jis "patirs nuostolių". Prekybos centrui toks partneris yra nuostolingas, nes apyvartos nėra, o kurį laiką jis tos lentynos negali skirti kitam tiekėjui. Tuo tarpu kai yra lentynos mokestis, tiekėjas bus priverstas suktis, nes lentynos mokestis gali būti didesnis už mažos apyvartos teikiamą pelną, o ir prekybos centrui tokiu atveju vis tiek kapsi pinigas. Dar reikia turėti omeny smūgį prekybos centro įvaizdžiui, maždaug: "ai, toje maximoje prikrauta visokio šlamšto, kurio niekas neperka, mėnesiais tas pats stovi, geriau eisiu į Rimi, kur prekiauja "einamomis" prekėmis". Taip kad prekyboje yra visokių niuansų ir patys prekybininkai geriau žino kokie mokesčiai ir kokios sutartys padeda gyvinti prekybą nei koks primityvaus proto "žinovas" iš gatvės