Tema: Re: GMO genocidas
Autorius: RaR
Data: 2011-04-01 15:31:00
Pirmi du sakiniai - vėl nesąmonės. Nesiorientuoji nei terminuose, nei
realybėje.

Dėl panašumo - ne mano, o mokslininkų, analizavusių tą genomą nuomonė.

By comparing the Neanderthal and modern genetic sequences, researchers
have tried to discover genes that distinguish modern humans from their
close relatives and which may have given us certain advantages over the
course of evolution. For example, the catalogue includes differences in
genes that code for functional elements, such as proteins, in which the
Neanderthal versions are more like those of the chimpanzee than
present-day humans. Some evolutionary changes were found in genes
involved in cognitive development, skull structure, energy metabolism,
skin morphology and wound healing.

This was done by identifying sites in the genome alignment where the
human genome sequence – which was decoded about ten years ago – does not
match that of chimpanzee, orangutan or rhesus macaque and are likely to
have changed since the ancestor we shared with chimps – and then
comparing these to the Neanderthal DNA.

Two notable genes that emerged from the results are a gene influencing
the pigmentation of the skin, and differences in genetic make-up that
could affect aspects of energy metabolism – how effectively mammoth
steak is rendered into human action.

Čia iš
http://heritage-key.com/blogs/ann/neanderthal-dna-sequenced-how-similar-are-they-modern-humans
. Jei abejoji informacijos patikimumu, galiu surasti ir mokslinį straipsnį.

Aš to genomo net nenagrinėjau - neįėjo į mano interesų zoną. Bet tą
labai lengvai galiu patikrinti betarpiškai.

Dėl smegenų tūrio, tai yra n gyvūnų, kurių jis didesnis už žmogaus. Kaip
sakoma, "svarbiau ne ūgis, o smūgis". Bet protas - toks gan reliatyvus
dalykas. Evoliucijos požiūriu svarbiausia sugebėjimas išlikti.