Tema: Re: GMO genocidas
Autorius: Veikejas
Data: 2011-03-31 15:20:32
"Nevogti kaimyno bulviu. Bet tavo klausima galima iskelti ir taip - ka
daryti kaimynui, kuris nenori naudoti tavo auginamos veisles bulviu? Gal
jam atrodo, kad tavo auginama veisle yra nuodinga ir gali isplisti?"

wild canola atveju mokslininkai irgi taip mane buvo 100 proc uztikrinti -
nesikryzmins rezultatas, deja TIPISHKAS GMO mokslininku "provalas" ....

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:in1io0$75p$1@trimpas.omnitel.net...

> As auginu ekologines bulves, mano kaimynas augina GMO bulves. Kaip man
> neauginant GMO nenaudoti GMO?

Nevogti kaimyno bulviu. Bet tavo klausima galima iskelti ir taip - ka
daryti kaimynui, kuris nenori naudoti tavo auginamos veisles bulviu? Gal
jam atrodo, kad tavo auginama veisle yra nuodinga ir gali isplisti?

> Va kai butent sita "niekuo is principo nesiskiria" pagrisit moksliskai,
> pereisiu i GMO salininku gretas. Kokia metodika remiantis padaryta tokia
> isvada? Kur paskaityti tyrimu duomenis?

Tai tu pagrisk kuo is principo skiriasi. Kadangi mokslininkai to
mistinio "principinio skirtumo" nemato, tai nera ir ko tirti.
Mokslininkai daugiau maziau tiksliai zino kuo modifikuota veisle
skiriasi nuo tos, is kurios ji gauta - istatytu ar sugadintu genu ir
pan. Tuo tarpu tam, kad atsakyti i klausima kuo skiriasi viena nuo kitos
tradicines selekcijos budu isvestos veisles reiketu labai ilgu, brangiu
ir sudetingu tyrimu. O dar neseniai tai is viso nebuvo imanoma.

Sakysi tradicines veisles seniai isbandytos? Bet ir jos kazkada buvo
visiskai naujos ir pastoviai kuriamos dabar. Daugumai ne GM veisliu ne
daugiau nei keliasdesimt metu.

>  > Patekes i laukine gamta bet koks kulturinis augalas neisigali, nes
> neatlaiko
>
> Naturaliu - evoliucijos - budu isvedamos veisles turi tokiu paciu
> naturaliu budu evoliucionuojancius gamtinius konkurentus ir priesus,
> todel nusistovi naturali pusiausvyra.
> Jei veisles isvedi GMO - reiskia naturalus priesai neturi jokiu sansu.
> Nebent per sezona sugeba evoliucionuoti iki visiskai naujos rusies. Cia
> nebent mikroorganizmai?

Kokiu naturaliu evoliucijos budu? Kazka kliedi. Naturali evoliucija
vyksta nesikisant zmogui, ir jos deka atsiranda laukines rusys. Zmogus
isveda ir atrenka tik veisles, turincias jam naudingus pozymius, bet ne
prisitaikymui gamtoje. Todel zmogus savo kurinius turi pastoviai
priziureti ir saugoti. Ir GM, ir tradicines selekcijos atveju zmogus
atsirenka jam naudingus pozymius. Tik GM budu jis kintamuma sukuria
kryptingai, o tradiciniu budu - atsitiktinai.

> ???
> Perfrazavus sita teigini - kam reikalinga policija, teismai, kalejimai,
> juk zmogzudziu ir vagiu buvo visais laikais ir visose kulturose?

Nematau analogijos. Kas yra gamtos policija, teismai, kalejimai ir t.t.?

> Butent.
> O kas sake visu pirma turi atsipirkti?
> Nesugebi pastatyti elektrines taip, kad nesprogtu - eini statyti tai, ka
> sugebi, ir toliau grauzti teorijos.
> Sugebi pastatyti elektrine taip, kad nesprogtu, bet niekad neatsipirks -
> statai politiniams ar kariniams tikslams.
> Sugebi pastatyt elektrine taip, kad nesprogtu, ir dar atsipirktu -
> didziausia pagarba, sveikinu zmogu, galinti uzdirbti milijonus savo protu.

Tai matai, problema yra ta, kad inzinieriai ir projektuotojai galvoja,
kad sugeba padaryti taip, kad nesprogtu ir atsipirktu, ir itikina tuo
kitus. Siaip zmogaus klaidu ir aplaidumo pasitaiko ne tik branduolineje
energetikoje - ju pilna visose srityse. Asmeniskai, as irgi skeptiskai
nusiteikes atomines energetikos atzvilgiu ir priklausau tai mazumai,
kuri nepritaria IAE naujojo reaktoriaus statybai. Apie Baltarusijos AE
is viso neturiu zodziu, svarstau net apie issikelima is Vilniaus.

> O tamsta kazkodel aiskinat kad jei sauguma uztikrinti per brangu -
> reiskia jo uztikrinti nereikia?

Gal gali pacituoti kur as taip issireiskiau? Tiesiog realybe tokia, kad
nuo visu atveju apsidrausti negali, nustatomos kazkokios normos, kurias
stengiamasi patenkinti, bet jei projektuosi sauguma, uztikrinant 10
kartu didesnes saugumo normas nei reikalaujama, tokia elektrine del
neapsimokejimo is viso nebus statoma.

O ar keliai ir automobiliai yra visiskai saugus? Juk saugiausia butu,
jei visi keliai butu vienkrypcio judejimo, gerai apsviesti, sildomi, su
stogu, o ju krastai iskloti pagalvemis. Tai jei tokius tiesti per
brangu, gal geriau jokiu netiesti?

> [...]
> Komercines laboratorijos, auginancios konkretaus zmogaus organa
> persodinimui - valio.
> Pramonines gamyklos, kur auginamos GMO pagerintos vistos, kuriu
> krutineles sudaro 80% svorio - hm... Bet kol as galiu rinktis, tol valio.
> Leidziam GMO i visas ekosistemas nekontroliuojamai, nes kontroliuot
> labai brangu - skamba labai nerimtai. O prie sito pridejus visus
> papildomus faktus - GMO stumejas yra monopolis, kuris turi labai didele
> itaka valdzioje, kuri turetu ji kontroliuot, plius pradeda sklisti
> negeras kvapas del kysiu ir t.t. - cia jau labai GRIEZTAI NE.

Kodel nekeli klausimo del kitu zmogaus isvestu veisliu nekontroliuojamo
plitimo? Ir ar tokia problema aktuali? Kadangi genu inzinerijos budu i
tas pacias veisles ivedamas dazniausiai vienas ar keli genai, o ne
sukuriamas kazkoks superprisitaikantis visus zudantis monstras (tokio ir
nemoka sukurti), tai ir jokios naujos problemos neiskyla. Kol kas
problemos del GMO kyla tik kai kuriu garsiai rekianciu veikeju galvose,

Korupcija ir t.t. - jei yra sioje srityje kazkokiu problemu, jos nieko
nesiskiria nuo kitu tokiu pat.

Del monopolio, tai naujoje srityje dazniausiai kas nors issiverzia i
prieki. Bet konkurentu, nors jie ir veluoja, jau yra nemazai. Ir
isitikines, kad ju bus daug. GM augalams sukurti nereikia tiek daug
lesu, kiek pastatyti procesoriu gamyklai ar net sukurti nauja chemini
vaista. Ir juos kuria tikrai labai daug kas.

> Cia jau ne i tema, bet ar tikrai kaina? O gal energijos tankis? Jei
> elektromobili krauni 8h, vienu pakrovimu gali nuvaziuoti 150 km - kiek
> laiko vaziuosi is Vilniaus i Palanga ir atgal? Net jei bus pigiau?
> Lygiai toks pat klausimas - kodel reikia moketi pinigus uz kanalizacija?
> Pilk viska per langa - kaina bus daug geresne?

Galiausiai viskas vis tiek susiveda i kaina ir patoguma. Beje, as irgi
uz atsinaujinancias, maziau tersiancias technologijas. Ir isitikines,
kad genu inzinerija - labai svarbus tu technologiju kurimo irankis.