Tema: Re: GMO genocidas
Autorius: RaR
Data: 2011-03-24 18:50:40
Buvau truputėlį išskridęs.

Čia vėl pasireiškia antiGMO fanatikų analfabetizmas. Jiems niekaip
nedaeina, kad genų inžinerija viso labo yra metodas, ir juo galima
sukurti labai įvairias veisles (taip pat kaip ir tradicinės selekcijos
būdu, tik greičiau ir tikslingiau). Yra sukurtos ir sterilios GMO
veislės, nors dauguma jų nesterilios. Taip pat jau seniai yra prikurta
sterilių tradicinės selekcijos būdu išvestų veislių. Pvz. dauguma žino
(abejočiau, ar dauguma šios diskusijos dalyvių), kad mulas - arklio ir
asilo hibridas yra sterilus, kaip ir dauguma tarprūšinių hibridų.
Taipogi visos veislės ilgai jas auginant išsigimsta, ir tvarkingi
ūkininkai, norėdami turėti veisles su visomis joms priklausančiomis
savybėmis, bent kartą kas kažkiek metų jas perka iš tiekėjų.

O sterilios GMO veislės buvo kuriamos daugiausia visokių žaliųjų
pageidavimu dėl jų demoniškų baimių, kad GMO augalai pasklis po pasaulį
ir pradės ėsti žmones. Aišku, tokios veislių savybės galiausiai pasirodė
naudingos ir gamintojams - valstiečiai negali vogti veislių (kaip kad
programinės įrangos piratinis kopijavimas).

Aplamai problema idiotiška - jei valstiečiui pasirodo, kad GMO veislių
pirkti ir auginti neapsimoka, o tradicinių nebeturi - lai nuvažiuoja į
artimiausią turgelį ir nusiperka. Mano krikštatėvis ūkininkas (beje,
gana sėkmingas), jau nepriklausomybės pradžioje pradėjo pirkti runkelių
daigus iš Švedijos, nes paskaičiavo ir įsitikino, kad taip labiau
apsimoka nei sėti - derlius ir mažesni priežiūros kaštai atperka jų
pirkimo išlaidas. O jei kažkurie Indijos valstiečiai nemoka ūkininkauti
ir neatlaiko konkurencijos, tai apkaltinti visada ras ką. Kaip sakoma,
blogam šokėjui ir kiaušiniai maišo...