Tema: Re: GMO genocidas
Autorius: Mindaugas T
Data: 2011-03-31 11:43:44
2011.03.29 13:24, RaR rašė:

> Jei GMO nenaudoji, tai ir neaugini.
Aš auginu ekologines bulves, mano kaimynas augina GMO bulves. Kaip man
neauginant GMO nenaudoti GMO?

> O GM būdu sukurtos veislės niekuo iš principo nesiskiria nuo tradicinės
> selekcijos sukurtų.
Va kai būtent šitą "niekuo iš principo nesiskiria" pagrįsit moksliškai,
pereisiu į GMO šalininkų gretas. Kokia metodika remiantis padaryta tokia
išvada? Kur paskaityti tyrimų duomenis?

 > Patekęs į laukinę gamtą bet koks kultūrinis augalas neįsigali, nes
neatlaiko
> laukinių rūšių konkurencijos arba sulaukėja - t.y. praranda žmogaus jam
> suteiktus požymius.

Natūraliu - evoliucijos - būdu išvedamos veislės turi tokiu pačiu
natūraliu būdu evoliucionuojančius gamtinius konkurentus ir priešus,
todėl nusistovi natūrali pusiausvyra.
Jei veisles išvedi GMO - reiškia natūralūs priešai neturi jokių šansų.
Nebent per sezoną sugeba evoliucionuoti iki visiškai naujos rūšies. Čia
nebent mikroorganizmai?

> Ir aplamai tuos vienos ar kitos rūšies įsiveržimus į naują nišą
> "ekologinėmis katastrofomis" galima vadinti tik vertinant subjektyviai
> iš labai siauro laiko tarpo. Rūšių migravimas ir įsigalėjimas naujose
> nišose Žemėje vyko nuo pat gyvybės atsiradimo, ir kiekvieną tokį įvykį
> galima vadinti didesne ar mažesne katastrofa. Buvo ir labai didelių, kai
> išnykdavo ištisos dominuojančios gyvūnų grupės, kai organizmai
> negrįžtamai pakeisdavo Žemės klimatą ir net atmosferos sudėtį. Gamtoje
> viskas keičiasi, ir to niekaip negali sustabdyti.
???
Perfrazavus šitą teiginį - kam reikalinga policija, teismai, kalėjimai,
juk žmogžudžių ir vagių buvo visais laikais ir visose kultūrose?

> [...]
> nors mokslinėmis teorijomis - mokslas niekada neneigė, kad branduolinių
> reaktorių kuras yra radioaktyvus ir kad radioaktyvumas turi poveikį
> žmogaus sveikatai. Atvirkščiai - jis tą atrado ir įrodė. Saugumas
> grindžiamas projektuotojų ir inžinierių paskaičiavimais, darbų kokybe,
> prisideda ir ekonominiai sumetimai. Tokius dalykus projektuodami visada
> renkasi tarp didesnio saugumo ir lėšų, kurių reikia tam saugumui
> užtikrinti. Galėtų padaryti ir daug saugesnę, bet tada ji niekada
> neatsipirktų. Bet ir su tuo kas yra pridaro klaidų ar ką nors atlieka
Būtent.
O kas sakė visų pirma turi atsipirkti?
Nesugebi pastatyti elektrinės taip, kad nesprogtų - eini statyti tai, ką
sugebi, ir toliau graužti teorijos.
Sugebi pastatyti elektrinę taip, kad nesprogtų, bet niekad neatsipirks -
statai politiniams ar kariniams tikslams.
Sugebi pastatyt elektrinę taip, kad nesprogtų, ir dar atsipirktų -
didžiausia pagarba, sveikinu žmogų, galintį uždirbti milijonus savo protu.

O tamsta kažkodėl aiškinat kad jei saugumą užtikrinti per brangu -
reiškia jo užtikrinti nereikia?

> Jei inžinierius suprojektuoja variklį, kuris neužsiveda arba sprogsta,
> nereiškia, kad mokslo atrasti dėsniai, kuriais pagrįstas tokio variklio
> darbas, yra neteisingi.
Sudėliojam, apie ką ginčijamės.
Mokslininkų tyrimai laboratorijose - valio.
Komercinės laboratorijos, auginančios konkretaus žmogaus organą
persodinimui - valio.
Pramoninės gamyklos, kur auginamos GMO pagerintos vištos, kurių
krūtinėlės sudaro 80% svorio - hm... Bet kol aš galiu rinktis, tol valio.
Leidžiam GMO į visas ekosistemas nekontroliuojamai, nes kontroliuot
labai brangu - skamba labai nerimtai. O prie šito pridėjus visus
papildomus faktus - GMO stūmėjas yra monopolis, kuris turi labai didelę
įtaką valdžioje, kuri turėtų jį kontroliuot, plius pradeda sklisti
negeras kvapas dėl kyšių ir t.t. - čia jau labai GRIEŽTAI NE.

> Nepagalvoji, kodėl visa elektra neišgaunama vien iš vėjo ir saulės
> jėgainių, o naudojama branduolinė energetika, teršiamas oras deginant
> iškastinį kurą ir t.t.? Dėl labai paprasto dalyko - kainos. Jeigu staiga
> atsisakytume iškastinio ar branduolinio kuro, tektų ir dar labai daug ko
> atsisakyti, o žmonės to nenori.
Čia jau ne į temą, bet ar tikrai kaina? O gal energijos tankis? Jei
elektromobilį krauni 8h, vienu pakrovimu gali nuvažiuoti 150 km - kiek
laiko važiuosi iš Vilniaus į Palangą ir atgal? Net jei bus pigiau?
Lygiai toks pat klausimas - kodėl reikia mokėti pinigus už kanalizaciją?
Pilk viską per langą - kaina bus daug geresnė?

M.