Tema: Re: Neilgai pasidžiaugėm blaivia Lietuva
Autorius: RaR
Data: 2010-12-08 11:14:29
Tai kuo tas McDonald blogesnis už cepelinus? McDonald atveju svarbu kiekis, nes aplamai nieko kenksmingo ten nėra. Be to reikia skirti ir dalykus, kurie kelia problemas pagrinde juos vartojantiems ir tuos, kurie kelia problemų aplinkiniams.

Pirmoje vietoje pagal poveikį aplinkiniams - pvz. rūkymas viešosiose vietose. Tuomet nerūkantieji priversti kvėpuoti prirūkytu oru. Todėl draudimas riboti rūkymą viešosiose erdvėse yra ne žogaus laisvių ribojimas, bet jų laisvės kvėpuoti neužterštu oru gynimas. Su tuo aršiausiai ir kovojama.

Vartojant alkoholį - nevisai tiesioginis, bet įrodytas labai akivaizdus poveikis aplinkiniams. Išgėrę linkę konfliktuoti, smurtauti, daro daugiau pavojingų aplinkiniams netyčinių klaidų. Dėl to ir bandoma riboti tų pasekmių priežastis - alkoholio vartojimą.

Kai žmogus sąmoningai valgo jam nesveiką maistą - šių veiksmų poveikis dar mažiau akivaizdus aplinkiniams. Bet kai yra valstybinė medicina, dėl tokių žmonių didesnio sergamumo padidėja mokestinė našta visai visuomenei. Esant privačiai draudiminei sveikatos apsaugai, į tai kreipia dėmesį draudimo kompanijos - joms svarbus bet koks rizikos padidėjimas kliento sveikatai. Todėl sveika mityba irgi rūpinamasi valstybės mastu.