Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-10 15:15:23
> as noriu pasakyti, kad kazkokioje ekonomineje zonoje, sakykim EU, turi buti bendras biudzetas
 > arba dalinai bendras, bendras vartojimas ir laisva rinka. Tokiu
atveju turetu buti ir bendras
 > (paskirstytas) mokslas bei jo finansavimas, paskirstyti institutai,
gamyklu filialai ir projektai/uzsakymai..

Na, bendras biudžetas nebent tam tikriems uždaviniams spręsti, geriausia
kad jis būtų minimalus. Eurobiurokratija jau dabar smarkiai išsikėtojusi
ir smaugia visą ES. Ją ir patį ES biudžetą reikia smarkiai mažinti.

Aplamai, kuo bendras biudžetas labiau nutolęs nuo mokesčių mokėtojo ir
kuo jis didesnis - tuo mažiau kontroliuojamas. Aš kiekvienai centrinei
valdžiai palikčiau tik tokias funkcijas, kurias tikrai tik ji gali
vykdyti. Didinčiau savivaldą atskirų seniūnijų, kvartalų ir pan. lygiu,
perduodamas jai vietines funkcijas ir formuodamas jų biudžetus. Žmonės
vietoje geriau žino kam panaudoti jų pinigus ir žymiai geriau kontroliuotų.

Bendras vartojimas - iš viso nesuprantu kas tai yra. Kiekvienas kiek ir
ko nori bei gali, tiek vartoja. Ar vėl dalinti kažkokius talonus prekėms?

Laisva rinka - man pagrindinis ES privalumas. Tikiuosi, ji išsiplės ir į
kitus regionus.

Gamyklų filialai/projektai/užsakymai - tai jau planinė ekonomika, visa
tai visiškai nereikalinga.

Mokslo tam tikri projektai galėtų būti bendri, kur tas būtina, bet
sėkmingai bendradarbiauti gali ir patys mokslininkai be jokių nurodymų
iš viršaus. Mokslo finansavime ES galėtų organizuoti kažkokį bendrą
ekspertinį vertinimą šalių projektams, nes ypač mažos šalys su tuo
akivaizdžiai nesusitvarko - neišvengiamas kvalifikuotų ekspertų trūkumas
ir "švogerystės" ryšiai.

> p.s.2.
> na dabar esam EU, bet mokslo istaigos Lietuvoje merdi, valdzios biurokratai kalba nesamones RaR lupomis apie
 > asmenine iniciatyva (be jokio organizavimo/finansavimo)..

Ką reikėtų daryti pirmiausia - tai mažinti mokslo biurokratiją. Dabar
kai kuriose programose mokslo biurokratijai skiriama daugiau lėšų nei
pačiam mokslui, o ir tie patys mokslininkai priversti atlikti krūvą
biurokratinio darbo. O ir tos visokios teminės programos - nesąmonė.
Susirenka krūva draugų, pramušusių tas programas, ir pasiskirsto pinigus.