Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-05 16:17:14

>   >>  Aš irgi esu prieš visokius prekybos ribojimus, savų gamintojų protegavimus
>
> - ką vadinsi "protegavimu"? sakykim kokia būtų pažiūra į neigiamus pinigus (įsiskolinimus)?

Paskolos yra normali priemonė, gyvinanti verslą. Tik tiek, kad tiek
skolininkas turi pilnai suvokti ir atsakyti už savo veiksmus, t.y
galimybę tapti nemokiu, tiek skolintojas turi pilnai suvokti ir atsakyti
už savo veiksmus, t.y. galimybę prarasti dalį ar visus pinigus.
Vyriausybės neturėtų nei pačios įsiskolinti, nei ką nors gelbėti, ko
nebegelbėja rinkos dalyviai.

Protegavimu vadinu finansinę pagalbą - t.y. tiesioginę paramą ar
mokesčių lengvatas ir konkurencijos ribojimus - importo mokesčius ir t.t.

> p.s.
> matematiškai tai neigiami skaičiai yra lygevertis teigiamų papildymas,
> taigi jei galimi teigiami trilijonieriai - manau neigiami irgi turi (privalo) būti!
> jiems turi galioti tie patys progresyviniai mokesčiai ir t.t...

Pinigai šiaip jau nėra turtas - tai skolos lapelis, rodantis, kad tau
kažkas skolingas turto (kai kur centrinis bankas, kai kur - abstraktus
bet kokio turto turėtojas). Gali būti dar antriniai skolų lapeliai -
pvz. obligacijos, rodančios kad obligacijų leidėjas tau skolingas
pinigų. Gali netgi kam nors paskolinti tas obligacijas ir gauti skolos
lapelį, rodantį, kad skolos raštelio išdavėjas tau skolingas obligacijų,
kurių išleidėjas skolingas šiam pinigų, kurių išleidėjas, pvz. Lietuvos
bankas skolingas eurų. Kurios skolos ir skolos lapeliai yra teigiami
pinigai, kurios neigiami? Valstybė ir dabar ima mokesčius nuo daugelio
teigiamų ir neigiamų skolų. Pvz pasiimsi iš banko paskolą ir nusipirksi
namą. Daugelyje šalių valstybė ims mokesčius ir nuo įsigyto NT, ir iš
statybininko uždirbtų pinigų, o jei tavo skolos lapeliai būtų kiek
universalesni, tikriausiai imtų ir mokesčius iš bankų nuo turimų skolos
lapelių sumos (kaip kad kai kur apmokestina kiek universalesnes akcijas
ir obligacijas - įmonių išduotus skolos lapelius).

> p.s.2.
> ką reiškia ribojimai "neigiamam turtui" suma ir laiku? kodėl neribojma "teigiamas"..
>
> p.s.3
> manau nieks čia manes nesupras.. bet būtent šios abstrakcijos šiandien trūksta laisvai rinkai..
>
> :(

Na, tikriausiai nesupras. Jei nori kažką pasakyti, formuluok konkrečiau.
Bo dabar gaunasi "noriu kažką pasakyti, bet nelabai moku, o ir nelabai
žinau ką noriu pasakyti".