Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-01 11:56:58
Visų pirma jokio oficialaus pareiškimo nebuvo, jo ir negali būti. Kol
kas visiškai neaišku kada tas euras bus įvęstas ir kokia tuo metu bus
situacija. Mano nuomone, esant dabartiniam valiutų valdybos modeliui
jokio poreikio peržiūrėti tą kursą nėra, nes litas iš esmės yra euro
pakaitalas, jis pilnai padengtas rezervais.

Kad gali peržiūrėti kursą - tokia galimybė numatyta. Ne vėliau nei pusę
metų prieš įvedimą ECB ir LB valdžia susės ir nustatys galutinį keitimo
kursą, tik kad ką nors keistų, turi būti rimti ekonominiai pagrindimai.
Be to ta korekcija negalėtų viršyti ERM II leidžiamų ribų, t.y. 15 proc.
- kitaip Lietuva automatiškai išeitų iš ERM II ir turėtų vėl laukti bent
porą metų laikydama kursą 15 proc. ribose.

Kiek prisimenu, kol kas esant ERM II du kartus, antrą kartą - prieš euro
įvedimą savo kronos kursą kaitė Slovakija. Bet ji jo nenumušė, o kėlė.
Ir tie keitimai neviršijo 15 proc. (Į ERM įstojo 2005 m. su kursu
38.4550 kronos už eurą, 2007 m. jį padidino iki 35.4424, o 2008 gegužė -
daugiau kaip pusmetį iki euro įvedimo - iki 30.1260.)

Eurą įsivedusi vienintelė šalis, turėjusi valiutų valdybos modelį,
Estija, kurso, kaip žinome, nekeitė. Nors įvedimas vyko esant giliai
ekonominei krizei.