Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-09 23:12:10
> Dar karta sakau, kad maisto produktai, mediena ir jos gaminiai, trasos,
> cementas... nera ta produkcija, kuriai galima butu tenkinti ekonomines
> teorijas vien jau del to, kad si poreiki gali tenkinti NATURINIS ukis. Taigi
> dabar imamos paskolos artina Lietuva i naturini uki. Puse Lietuvos gyvena is
> 3 ha zemes.

Ekonominės teorijos apima visas prekes. Nematau kuo paminėtos prekės yra
išskirtinės, o ypač trąšos ir cementas - tikrai ne natūrinis ūkis.

> Taigi niekaip negaliu sugalvoti ka Lietuvoj gamina, kad uzsienis su mumis
> KONKURUOTU? Lazerius... Ar zinai kiek per metus kainuoja valdzios
> komandiruotes i Europa? Paimkime pavyzdziui vieno tomasevskio islaikyma
> Briuselyje...

Tai sugalvoti nieko nereikia, nueini į statistikos departamento puslapį
ir pamatai, kas tave domina.

> Taigi parama paminejai, kuri BUTINAI baigsis. Bet, ekonominiu teoriju
> zinoxe, PASKOLAS pamirsote. O jas tai reikes grazinti.

Paskolų nepamiršau, jas visur minėjau.

> Taigi, griztant prie pensininku, ar Lietuvoje jau yra naturinis ukis ar ne,
> negaliu tvirtinti. Bet kad ukis taps naturinis jokiu abejoniu neturiu, jeigu
> produkcija eksportuojantis verslas moka mokescius tam kad islaikyti
> valdininkus ir moketi jiems atlyginimus, didesnius, negu paciame versle.
> Taip paprasciausiai negali testis. Ir tai yra toks pat BURBULAS apie koki
> suniasklaida rekia NT. Kad valdzia gyvena ne pagal kisene akivaizdziai rodo
> emigracijos mastai. Nera Lietuvoje pramones, kad zmones galetu dirbti ir
> uzsidirbti.

Tikrai nesame labai išvystytos ekonomikos šalis. O importui pinigų
gauname iš eksporto, ES paramos, investicijų, paskolų. Kiek pinigų
ateina iš užsienio, maždaug už tiek ir importuojame. Pinigų ateina
daugiau - importuojame daugiau, pinigų ateina mažiau - importuojame
mažiau. Visai negausime pinigų - visai neimportuosime.

Nematau jokios prasmės piliečiui specialiai nepirkti importinių prekių -
jei pinigų jis  turi, perką ką nori, jei ne - neperka nieko. Nematau
jokios prasmės verkti dėl kažkokių abstrakčių problemų ar valstybės
balansų. Kiekvienas turi žiūrėti, kad jam susivęstų galai - tiek
pilietis, tiek įmonė, tiek valstybės biudžeto vykdytojai. Tada ir
kitiems bus gerai, nereikės imtis kažkokių ideologinių akcijų.

> [...]
> ekonominiu teoriju zinovai. Oi kaip as tokiems ekonomistams ikresciau
> pagyventi is 3 ha zemes kaip kazkada Mao. Po tokiu pamoku Kinija tapo
> salimi, kurios pakranteje eme veikti ekonominiai desniai. Sakote ten
> padarytos dideles investicijos? Tuomet gal palygintumete kas labiau
> prasiskolino - kinieciai ar lietuviai? Nepatinka Kinija, imkim pokario
> Vokietija. Gal jus norite man irodyti, kad i Vokietijos ekonomika buvo
> santykinai didesnes investicijos, negu i Lietuvos... ekonomika? Tik vat dar
> klausimas man kyla Lietuvos valdzia paskolas ima, kad investuoti i

Kad per daug biurokratijos ir apribojimų - sutinku, bet čia kalti ne kas
kitas, o patys Lietuvos žmonės. O valdžia tikrai geriau jau neinvestuoja
į ekonomiką. Kaip pats matote, ji ir savo tiesiogines funkcijas ne itin
gerai atlieka. Investicijos, beje, ne paskolos.