Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-07 11:03:47
Ne apie eutanazijas šnekėjau, o apie ideologinį priešiškumą importiniams
produktams. Šiaip jau dar vienas aspektas - netgi vartodamas vietinius
produktus, ypač už didesnę kainą, tu stabdai eksportą. Jei tu jų
nepirktum, arba bent nepirktum brangiai, gamintojai turėtų juos piginti.
Atpigę jie automatiškai taptų labiau konkurencingi užsienio rinkose,
eksportas didėtų. Štai ir dabar stebime smarkiai išaugusį eksportą ne
tik dėl sumažėjusių algų, kas atpigina gamybą, bet ir dėl sumažėjusių
gyventojų pajamų bei vartojimo - tai sumažina vietinės produkcijos
paklausą vidinėje rinkoje, todėl daugiau jos eksportuojama.

Taigi, jei tavo tikslas pagerinti prekybos balansą, siūlyčiau iš viso
vartoti minimaliai - tiek importinių, tiek vietinės gamybos prekių.
Nepirkdamas importinių mažinsi importą, nepirkdamas vietinių skatinsi jų
eksportą. Jeigu tikslas papildyti biudžetą - vartok kuo daugiau, tiek
vietinių, tiek importinių prekių, nes joms visoms taikomas PVM ir
prekybinės veiklos kiti mokesčiai. O jei sieki abiejų tikslų iš karto,
irgi yra išeitis - didžiąją savo algos dalį pervesk tiesiai į biudžetą.
Taip ir pensininkus paremsi, ir prekybos balansą didinsi..