Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-09 16:01:49
Mokslas operuoja tik esamais dėsniais, keičiantis dėsniams keičiasi ir
teorijos. Tas pats galioja ne tik ekonomikoje, bet ir fizikoje,
biologijoje ir kitur. Ekonomikos mokslas kol kas remiasi prielaida, kad
dauguma rinkos subjektų veikia vedami asmeninės naudos. Jis visiškai
neneigia to, kad visada buvo, yra ir bus žmonių, veikiančių dėl
kažkokios nenaudingos sau idėjos. Vis tik tokie žmonės įprastinėje
ekonominėje veikloje kol kas nedaro žymesnės įtakos ekonominiams
procesams. Be abejo, būna momentų, kai tokios veiklos smarkiai
padaugėja, bet tai būna tik tam tikromis ekstremaliomis situacijomis ir
tai tęsiasi gana trumpai.

Ekonominės teorijos, kurios atmetė žmogaus asmeninės naudos siekį kaip
pagrindinį ekonominės veiklos variklį, nepasiteisino. Nepasiteisino ir
idėjos, kad evoliuciškai išsivysčiusį naudos siekimą galima pakeisti
kokiomis nors įskiepytomis idėjomis. Jei ir būdavo tam tikrų pasiekimų,
jie būdavo trumpalaikiai, ir dauguma žmonių palaipsniui vėl pradėdavo
elgtis pagal savo prigimtį. Galbūt, keičiantis ekonominėms sąlygoms,
visuomeninei struktūrai ir net žmonių prigimčiai, žmonių veiklos motyvai
keisis, tada bus koreguojamos ir ekonominės teorijos.