Tema: Re: Ir vel prades pigti NT
Autorius: RaR
Data: 2011-05-05 14:47:27
Visų pirma geriausia pačiam mokėti analizuoti, nes visokių srovių ir
teorijų ekonomikoje ir politikoje daug, nežinia ant ko užsirausi...
Pasiskaičiau tą trumpą straipsnelį apie J.W.Smith wikipedijoje, tai jo
pagrindiniai teiginiai lyg ir tokie:

Eliminate the monopolization of land, technology, and finance capital
and equalize pay for equally productive work, both within internal
economies and between trading nations.

Once all nations and all people have access to technology and their
labor is paid equally for equally productive work, the buying power of
labor in different nations, and within nations, will equalize.

Eliminating those monopolies will instantly distribute a share of the
wealth to all members of society even as economic efficiency increases
and produces more wealth.

Praktiškai galiu pasirašyti po šiais žodžiais, nors ne viskas taip
paprastai pasiekiama. O tiems tikslams kaip tik padeda globalizacija ir
laisvos prekybos susitarimai. Kaip jau rašiau, laisvai judant darbo
vietoms (kapitalui, technologijoms) ir darbo jėgai, darbo užmokesčiai ir
pelnai pasmerkti apsilyginti. Aš irgi esu prieš visokius prekybos
ribojimus, savų gamintojų protegavimus, rėmimus ir t.t. Galbūt, mes tik
nesusišnekame.

Bet čia jau reikia kalbėti apie konkrečius veiksmus, o ne abstrakčiai.
Jei imti ŽŪ, tai JAV jį proteguoja, bet dėl to ne ją pirmą reikėtų kalti
prie kryžiaus, nes dauguma šalių, o ypač ES jį proteguoja žymiai
smarkiau. Ir išsivystė jis tikrai ne dėl protegavimo, o dėl gana gerai
veikiančios rinkos. Aiškų, geriau būtų visai neremti, nes, kaip
įrodinėjo M.Friedman'as, JAV ekonomiškai laimėtų neremdama jokios savo
ūkio šakos netgi jei visi kaimynai tai darytų. Bet gamintojų lobizmas
daro savo, ypač jei jų daug ir jie vieningi, tad beveik visose šalyse
viena ar kita grupė išsikovoja sau šiltnamio sąlygas kitų valstybės
gyventojų sąskaita.

Reikia neužmiršti, kad pinigai iš dangaus nekrenta, ir remdamas vieną
pramonės šaką tu atimi iš kitos, dažniausiai efektyvesnės, nes iš
neefektyvios ne ką tepaimsi, nebent ją dabaigsi...

>>> "RaR"<RaR@lt.lt>