Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: Tuzla
Data: 2011-12-18 19:59:34
> Tai yra akivaizdus faktas ne kartą patvirtintas istorijos. Todėl
> praktiškai visų bent kiek ekonomiškai stabilesnių valstybių centriniai
> bankai yra daugiau ar mažiau savarankiški.

Atvirkščiai. Tai visiškai su realybe nekoreliuojantys teiginiai. Visa šita
LRI propaganda skirta vienam tikslui - siekia išlaikyti Lietuvą sovietiniame
mentaliniame lauke. Gazpromo finansuojama struktūra grubiai, beveik
neslėpdama galų kala lietuviams į galvą mintį apie valstybę kaip kažkokią
okupacinę jėgą, prieš kurią turime kovoti visomis savo išgalėmis. Liūdna,
kad tiek daug nesusitupėjusio jaunimėlio pasimauna ant šio kabliuko. Dar
liūdniau, kad ir visų išrinktos vyriausybės pasigauna tą patį jauką ir koks
nors Kirkilas taip pat mano jog jis atrodys moderniai kartodamas tuos pačius
absurdus.

> Taigi jau parašiau - pirkdami kitų šalių obligacijas, valiutą ir pan.

Tai va. Matematiškai labai paprasta įrodyti, kad nėra _jokio_ skirtumo, ar
valiuta emituojama superkant savo šalies, ar svetimas obligacijas. Euro
vertė priklauso _tik_ nuo eurų kiekio apyvartoje, ir visiškai nepriklauso
nuo jų emitavimo būdo.

> Na, ir mes siekiame jį įsivesti, kas iš to?

O tas, kad valiutų valdyba, kaip sistema, yra tinkama trumpam periodui
stabilizuoti nedidukės šalies valiutos kursą. Jei būtume įsivedę eurą 2006,
kaip ir buvo numatyta - nebūtume turėję ir tokių nuostolių kaip dabar. O
kadangi sužlugdėm tą projektą - mokame pensijas prancūzams.

> Kodėl manai, kad negrįšim?

Nes atgal laikas neina. Natūralu, kad daug kas nepatenkinti dabartine
sistema - ši taip pat jau paseno. Be to, interneto ir globalaus kaimelio
laikais išryškėjo kai kurie sisteminiai bugai. Natūralu, kad sistema keisis,
bet tikrai negrįš prie Romos imperijoje naudotos tvarkos, o eis pirmyn.

> Kuriuo būdu mes dabar mokame pensijas prancūzams ir graikams?

Labai paprastu. Kai ECB padidina eurų kiekį 10% (metinė norma) visi eurai ir
su juo susietos valiutos atpinga lygiai tuo pačiu dydžiu. Tuo tarpu emituoti
eurai patenka (tiesioginiu ar aplinkiniu keliu) į eurozonos šalių piliečių
(ir pensininkų, tame tarpe) kišenes, lietuvius natūraliai aplenkdami.

> Kas tau dvigubinasi, ir kur čia koks žulikavimas? Išsikeitęs litą į eurą
> ir nusipirkęs kažkokią obligaciją ar akciją tu kažką dvigubini ir
> žulikauji? Paprasčiausiai investuoji - stengiesi kuo patikimiau savo
> turimus pinigus apsaugoti nuo infliacijos.

Na, užsispyręs, vaidini, kad nesupranti?:) "Paprasčiausiai investuoji" būtų
tuo atveju, jei obligaciją nusipirktum už tuos emituotus litus, o eurus - į
rūsį. Arba už tą eurą, lito nespausdindamas. Dabar gi turime situaciją, kai
nusiperkame vieną obligaciją (lietuvišką) už naują litą, o kitą už
denominuotą eurą. T.y. turime jas dvi! Čia nėra savo pinigų apsaugojimas -
savi šie pinigai yra tam furistui, kuris išsikeitė eurą, bet tikrai ne LB.
Beje, kai panašų fintą kažkada pabandė padaryti Vagnorius, Gaidaras tą pačią
dieną uždėjo baną Lietuvos bankų sąskaitiniams rubliams. Keista, kad ECB
daug liberalesnis šiuo požiūriu.

> Kaip tai litų kiekis išliko pastovus? Jo kiekio kitimo niekas neriboja,
> jis visiškai laisvai keičiasi. Uždirbi užsienyje eurą ir nori jį leisti
> Lietuvoje - keiti jį į litą, LB atsargos didėja, litų kiekis rinkoje
> didėja - vyksta automatinė lito emisija. Kai turi litų ir nori pirkti
> užsienio prekes ar paslaugas - keiti jį į eurą, LB atsargos ir kartu litų
> kiekis rinkoje mažėja.

Taigi ką tik pats rašei, kad Lietuvos prekybos balansas - neigiamas. Eurai
išeina, atitinkami litai denominuojami, o ne atvirkščiai. Čia principas
labai paprastas - jei emituojama tam tikras kiekis eurų, nori nenori teks
pasigaminti panašų kiekį litų. Kitaip atsiras vadinamos kainų žirklės ir
šalies resursai pusvelčiui išlėks kaip į vakuumą. Iki krizės, kai švedų
bankai įliejo į rinką šviežių kreditinių resursų, ši problema kaip ir
neegzistavo. Atvirkščiai, litų kiekis augo pagreitintais tempais, infliacija
viršijo kriterijus, LB džiaugėsi savo neveiklumu. Tačiau normalioje,
subalansuotoje ekonomikoje tokių dovanotų įplaukų nebūna. Nesant pilnaverčio
valstybės banko, vienintelis būdas reguliuoti litų kiekį apyvartoje - per
biudžeto deficitą. O tai, deja, užsienio skolos ir jų aptarnavimas.