Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: abc
Data: 2011-10-14 02:14:53
On 10/13/2011 7:54 AM, RaR wrote:
> Na, dėl JAV tai ten vis tiek NT burbulas buvo išpūstas, praktiškai nuo
> jo ir prasidėjo pasaulinė krizė.

Jeigu JAV NT burbulo nebūtų - nebūtų krizės? Įdomi teorija... :)

> [...]
> sąlygomis paskolą duodi, tokiomis ims. Ir lietuviai čia nėra kažkokia
> išimtis. Tad NT kaina vos netiesiogiai priklauso nuo to, kokį procentą
> NT finansuoji ir kokių pajamų reikalauji. Finansuojant 100%, NT kaina
> gali kilti iki begalybės, nes ją gali imti bet kas.
>
> Ar ribotų NT burbulų pūtimus asmens bankroto įstatymas? Taip - ribotų,
> nes bet koks NT turto kritimas labai skaudžiai smogtų bankams, ypač jei
> jie finansuotų 100% NT kainos ar netoli to. Ir dėl kitų priežasčių,
> manau, asmens bankroto įstatymas būtų naudingas, jį turi daugelis

Be abejonės, kad reikalingas, sutinku. Bet jo LT niekados nebus. Nes
bankai ir Vyriauybė niekada nesutiks. Amen.

> Ar tas įstatymas arba jau priimti LB apribojimai dėl finansuotino NT
> vertės dydžio gali visiškai panaikinti NT burbulus? Negali, nes burbulai
> yra neatsiejama rinkos ekonomikos dalis. Tai rodo ir JAV pavyzdys.

Jeigu tamsta nors kartą išsiruoštumėte į kelionę po Vokietiją, tai jūs
suprastumėte, kad ten, po Weimaro Vokietijos, niekada nebuvo NT burbulo
ir kodėl ten žmonės nuomojasi lygiai taip pat noriai, kaip ir įsigyja
privatų NT. Nes ten VEIKIA Bundesbanko modelis. O JAV ir ECB ir dar daug
kur kitur veikia karosų modelis. Štai jums ir rezultatai!

"Turėdami pakankamai laisvų pinigų, anksčiau ar veliau bankai vis tiek"
čia reikia išversti taip: iš kur gi tie laisvi pinigai atsiranda? CB
oficialiai deklaruoja, kad jo pagrindinis darbas yra infliacijos
sutramdymas. Taip išeina, kad jokioje šalyje jis šio darbo neatlieka? :)))))

Taigi, galime konstatuoti, kad savo laiku Šarkinas savo pareigos
neatliko, o tik už 10-20 tūkstančių per mėnesį mūsų mokesčių mokėtojų
pinigų nosį krapštė: nei palūkanos buvo aukštos, kad pristabdytų pinigų
apyvartą, nei rezervo reikalavimai aukšti, kad sumažinti paskolų ir
turto santykį (leverage) komerciniuose bankuose. Vėliau jis dar
savanoriškai atidavė dalį rezervų bankams, idiotas. Savo laiku kai
dirbau su užsienio investuotojais, pats sukalbamiausias buvo Parex
bankas. Dabar jau žinote kas su juo yra nutikę, nors mano kontaktas vis
pamykdavo karts nuo karto apie juos spaudžiamą riziką.