Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: Tuzla
Data: 2011-12-17 16:41:56
"Remigijus"  parašė naujienų news:jcgc4e$ee0$1@trimpas.omnitel.net...

> Būtent, "normalu būtų į kazino vaikščioti su nuosavu kapitalu, o ne su iš
> indėlininkų surinktais pinigais".
>
> Tuo tarpu "indėlininkų surinkti pinigai" privalo būti saugomi. Ir tai yra
> parindinė prigimtinė bankų funkcija.
>
> Tiesa, jų ("indėlininkų") tarpe yra dalis depozitorių/investuotojų. Šiems
> galioja taisyklė: investuoji - rizikuoji. Visiems likusiems - ne.

Na, tai normaliose šalyse, kaip pvz. Lenkijoje yra nekomerciniai bankai
(valstybiniai), kurie neskolina pinigų, o veikia tik kaip atsiskaitymo
centrai. Už nedidelį mokestį pervedinėja pinigus iš vienos sąskaitos į kitą
bei saugo klientų pinigus. Tokie ypač populiarūs tarp firmų užsiimančių
pramonės gamyba. Tiesiog gamyba ir produkcijos realizacija yra pakankamai
sudėtinga verslo rūšis, kad nevertėtų skirti papildomus resursus pinigų
ganymui ir investicijoms į šoną. Jiems tai neprofilinė veikla. Bet gi mes
esam grynojo liberalizmo šalis, čia nepripažįstamas valstybės vaidmuo net
infrastruktūros projektuose, taigi ir bankinio serviso neturėsime.

> "galimybė laikinai pasiskolinti trūkstamą resursą" niekaip neprieštarauja
> mano pozicijai. Čia esminis žodis - laikinai.

Ach, va kame reikalas, amžinas verslo įsiskolinimas nervina? Tas irgi yra
sąlygota dabartinės pinigų politikos (sistemos). Aišku, ūkiškai žiūrint,
skolintos apyvartinės lėšos atrodo absurdu, kaip ir paskolos tik atsinešus
"verslo planą" ir užstačius direktoriaus šeimos namą. Tačiau žiūrint iš
taško "apsimoka - neapsimoka" turim visai kitą vaizdelį. Kadangi pinigų masė
kasmet didėja apie 10%, bankai skolina už 5%, o už indėlius teduoda 2-3%,
susidarė tokia situacija pasaulyje, kad taupyti tragiškai neapsimoka. Va,
nesant šansų surinkti rimtesnę sumą verslo pradžiai, pagelbėja bankas.
Toliau, jei verslas sukasi ir duoda grąžą bent viršijančią infliaciją, vėl
apsimoka laikytis ties maksimaliu įsiskolinimo limitu ir kalti pinigą.
Gauname tokį savotišką dekapitalizuoto verslo modelį, kai patalpos
išnuomotos, įrengimai išnuomoti, kapitalas banko, ir tik pelnas savininkų.
Sako, kad tai labai efektyvus modelis moderniame, dinamiškame pasaulyje.
Problema tik ta, kad atsitikus krizei viskas subyra.