Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: RaR
Data: 2011-12-15 11:10:25
Ne, būtent pirmasis variantas. Kai banke atsidarai sąskaitą, jis tuos
pinigus gali iš karto pasiskolinti. Einamosioms sąskaitoms dažniausiai
taikomi didesni atidėjimai nei taupomosioms, bet tai ne esmė.

Dėl bankų funkcijų - visiškai nesutinku, jau rašiau - jie vykdo žymiai
platesnes ir svarbesnes ekonomikai funkcijas, nei kad pinigų saugyklos.
Ir jie reikalingi verslui, žmonėms, nes visada geriau kai yra
pasirinkimas imti paskolą, nei kad jo nėra.

Bet, kaip jau rašiau, centriniai bankai galėtų leisti atidaryti pas save
sąskaitas bet kam, taipogi galėtų atlikti ir pinigų pervedimo, t.y.
atsiskaitymo paslaugas visiems tiems klientams. Žinoma, visa tai būtų už
kažkokį mokestį, bet tikriausiai atsirastų norinčių mokėti. Jei nenori
savo pinigų skolinti, esant galimybei centriniame banke laikyti
elektronines sąskaitas atpultų būtinybė seifuose laikyti grynuosius.

O laikyti pinigus komerciniuose bankuose ir per juos vykdyti
atsiskaitymus galėtum, jei sutiktum skolinti pinigus ir už tai gauti
palūkanas, ar bent jau nemokėti už jų laikymą ir operacijas su jais.