Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: RaR
Data: 2011-10-24 09:33:28
Ką jis paaiškino? Jau parodžiau, kur pas jį nesąmonė. Beje, tas pats abc
mano ankstesnių pastangų dėka kažką jau suprato:

"Indėliai – tai ne litai. Tą žino tiek Šarkinas, tiek RaR. Tai tik bankų
skolos popieriai, arba pažadai, negarantuojami Lietuvos Banko. Tokių
pažadų aš Jums, gerb. skaitovai, galiu aibes prirašyti."

Tik nepridėjo, kad tie pažadai - skolos lapeliai - duodami paėmus
pinigus. Bankas tokius pažadus dalina indėlininkams ir gauna analogiškus
iš skolininkų. Ir tų pažadų balansas turi susivesti. Todėl, kaip visada,
toliau vėl susipainiojo ir prigrybavo.

Supratus, kad tavo, mano ar komercinio banko skolos lapelis nėra litas
ar doleris, lengviau bus suprasti ir tai, kas makroekonomikoje pavadinta
nevykusiu išsireiškimu "pinigų multiplikacija". Bet šiuo metu tau tai,
galbūt, per sudėtinga.

Taigi,  klausimas yra labai supaprastintas - kaip gali bankas paskolinti
vieno indėlio sumą daugiau kaip vieną kartą? Kaip po to pas jį susiveda
balansas, kurį pastoviai kontroliuoja CB? Kur atsakymas?