Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: Dex
Data: 2011-11-04 13:00:44
2011.11.04 12:37, RaR rašė:
> Na, Respublika tikrai nėra labai geriau už zeitgeist. Tomkus irgi
> propaguoja visokius žydo-masonų sąmokslus.

Žinomas latvių ekonomistas man didesnis autoritetas už tamstą, visų
pirma. Be to, pasidomėjus galima rasti Lietuvos ekonomistų panašių
pasisakymų, taigi, ar visi jie užkibo ant Zeitgeist kabliuko? :D

> Be to gi ten rašoma, kad FED
> suteikė komerciniams bankams kreditus. Jei komerciniai bankai patys
> gamintųsi pinigus "iš oro", jiems jokių kreditų ar net indėlių nereikėtų.

Pinigų spausdinimas iš oro vis viena lieka spausdinimu iš oro, nepaisant
to, kam priklauso staklės.

> Tad taip ir liko neaišku, kurioje vietoje tu man pritari, ypač iš
> frazės: " bankai (nesigilinant į tai, ar patys bankai, ar
>  centriniai) spausdina niekuo nepadengtus pinigus."

Pritariu, kad jei 1 litą perskolinsi per 100 Jonų, tai rinkoje
nepasidarys šimto litų, o liks tik vienas litas. O jei tai darys bankas,
tai kiekvieno perskolinimo metu tas litas mažės keliais centais, ir
finale šimtajam netgi neužteks. Todėl šitoje vietoje Zeisgeist'as
klaidina Europiečius (nžn kaip iš tiesų yra Amerikoje).

Tačiau, jei sudėsim visų 100 bankų išduotas paskolas, tai galų gale vis
viena gausim 100 litų išduotų paskolų ir 100 litų indėlių (neskaičiuoju
šiuo atveju privalomo rezervo), kurių iš tiesų nėra, o yra tik vienas litas.

Ta prasme atskirkim du dalykus - jei Zeitgeist'e yra klaida, tai dar
automatiškai bankai netampa geraisiais dėdėmis Semais. Nepagrįstas
pinigų spausdinimas vis viena vyksta, nesvarbu kokioje grandinės dalyje.

> Jeigu jau nesigilini į skirtumus tarp centrinių ir komercinių bankų, tai gal ir apskritai į
> ekonomiką nesigilink. Nes čia panašu kaip nematymas skirtumo tarp
> mokesčių inspekcijos ir baldų kombinato.

Kaip šmaikštu.

Dex