Tema: Re: Kaip lietuvoj reikalai su varikliu kapitalkem?
Autorius: Caponi
Data: 2019-04-01 15:28:04
Man rodos biškį naujesnė ta semiora buvo. O bet tačiau ne esmė, tuo metu
aš vadeliojau '89 Galantą (niekuo neišsiskiriantis vidutinės klasės
kibiras), katras turėjo ir el. veidrodėlius, ir visus 4 elektrinius
langus, taip kad puikiai prisimenu, kaip kad ir elektrifikacijos lygį
panašaus laikmečio minėtuose Accorde ir visiškam spuoge Mazda 323 (šitoj
dėl veidrodėlių nesu tikras, pamenu tik, kad tikrai be irklų duryse buvo).
Ai, čia dar ne rodiklis, visokių visur buvo, bet visgi - pabandžiau
prisimint kiek aš pats ar artima aplinka - tėvas, artimesni draugai,
uošvis - "pažangių" karbiuratorinių mašinų turėjo - apart įvairių, VW,
Audi, Fordo, VAZ ir ZAZ nepamenu daugiau :-)
Arba va visokie modernūs FSI varikliai - jei gerai pamenu, tai japonai
kokiais 5 metais anksčiau tokius į masinį naudojimą paleido (Mitsiaus GDI).
Honda VTEC'ą 9 dešimtmečio pabaigoj paleido.
Apie tai, kas lyderiauja hibriduose tikriausiai primint nereikia?

Pas vokiečius, atmetus ten kokius Porsche, to paties BMW topinius
variklius su daug cilindrų aukščiausias pasiekimas technologiškumo
prasme iki nesenų laikų buvo 1.9TDI (a jei dar su dviem raudonom
raidėm...!!!! :-)).

GPS navigacija pas japonus atsirado ~90 metus, iš vokiečių, man rodos,
pirmas ar tik ne BMW paleido tradiciškai po ~5 metų.

Ai nu dar toks dalykas kaip dizainas. Aš jokiu būdu nesakau, kad man
visi japonai gražūs, nu bet jų dizaineriai bent kažką veikė ir XX a.
pabaigoj, skirtingai nuo vokiečių, katrų skirtingos mašinų kartos viena
nuo kitos skyrėsi tik vis labiau užapvalinamom (bet nežymiai) kebulo
detalėm, o skirtumai tarp to paties gamintojo modelių buvo tik
gabarituose (primenu, aš apie kėbulą). Tai iš esmės gal ir nėra blogai,
bet progresyvumo tokiam priėjime nesimatė.

Čia jei apie plačiom masėm daromus dalykus. Jei šnekėt apie tai, ką
_galėjo_ pagamint vokiečiai ir japonai, tada reikėtų akcentuot
tikriausiai kitus dalykus, bet ir ten kaži ar daugiau paukščiukų prie
vokiečių uždėt galėtum.

Ir?

--
Caponi