Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: padugne
Data: 2011-10-10 20:46:07
On Mon, 10 Oct 2011 09:41:41 +0300, RaR wrote:

> Šiaip jau gopher protokolas praktiškai visą laiką buvo ir dabar yra
> nemokamas, tik 1993 m. Minesotos universitetas paskelbė, kad pradės imti
> licencinį mokestį, bet po to jis buvo licencijuotas pagal GNU-GPL

Kai jau buvo pernelyg velu.

> licenciją. Ir jis taip neišpopuliarėjo kaip http pagrinde dėl to, kad
> buvo pritaikytas tekstinei vartotojo sąsajai, o http labai tiko ką tik
> išpopuliarėjusiai grafinei vartotojo sąsajai.

HTTP seip su grafine sasaja neturi nieko bendro. Abiem jiem galejo buti
padaryti grafiniai klientai, bet patentuoto gopherio niekam nereikejo.

> Tai kad kažkokių konkrečių pasiūlymų apart naikinti pačią patentų
> sistemą neišgirdau. O tam aš nematau jokio pagrindo. Aš, pvz., turiu
> savo pasiūlymų kaip mažinti patentų skaičių ir mokslo bei technologijos
> žinias padaryti prieinamesnes visuomenei, bet tai liečia pagrinde
> valstybės finansuojamą mokslą, ir nemanau, kad tokie subtilesni dalykai
> čia kam yra nors įdomūs.

Patentu sistemos problema tame, kad jos taip paprastai neparemontuosi.
Pvz softwero ar algoritmu atveju ji tiesiog neparemontuojama. Plius
belekoks algoritmas yra matematika, t.y. ekvivalentus teoremos irodymui.
Tai beje irgi yra moksliskai irodyta.

Patentu mazinimas turbut nelabai igyvendinamas praktiskai, nes teks
vertinti kurie patentai geri o kurie blogi. T.y. teismai, nesibaigiancios
bylos ir akligatvis.

Todel arba teks gyvent su tokia sistema kaip yra ir nesneket apie
inovaciju skatinima arba naikint.

--
kthxbai.