Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: RaR
Data: 2011-10-07 22:15:05
> "Turi pakankamai patentu" reiskia, kad jiem nereikia nieko licenzijuot.
> Jei nutiks koks nors gincas, tai issisokeli bus galima uzverst visa ta
> patentu kruva. Kaip manai, kokio velnio guglius nupirko motorola uz 12mlrd
> $?

Galima samprotauti tik apie konkrečią situaciją. Jei kokius patentus
pažeidinėji - be abejo gali prisikabinti. Bet tuomet dažniausiai ir
naudojiesi kitų kūrybos rezultatais - juk akivaizdūs ir nenauji dalykai
nepatentuojami.

> Ir ka jos pacios gamina?

Nieko - laikosi iš investuotojų lėšų. Ypač tai paplitę JAV - vadinamasis
"venture capital" gali eilę metų finansuoti firmą, jei yra vilčių, kad
jis sukurs perspektyvią technologiją ar produktą. Kartais tokia firma ir
nepradeda gaminti - jos vertė matuojama patentų paketu, kuriuos gali
parduoti ar licencijuoti. Kaip taisyklė, net europiečiai pirmą savo
firmą sukuria JAV, nors Europoje ir visokie valstybiniai fondai remia
tokias firmas. Europoje tokias firmas dažniausiai steigia jau iš to
uždirbę verslininkai. Aš iš esmės remiuosi pavyzdžiais iš
biotechnologijų, bet iš principo tai galioja ir kitoms naujoms
technologijoms imlioms sritims.

> O jei patys isrado kai jiem prireike?

> Tipo po 20 metu tos technologijos bus mazdaug tiek pat idomios kaip siai
> dienai NMT telefonai.

Bet juk smartfonai gaminami, jie sparčiai tobulėja, ir juos gamina ne
viena firma. Jei nebūtų mechanizmo paimti pinigų iš naudojančių kitų
sukurtas technologijas, į jų kūrimą firmos investuotų daug atsargiau, ir
technologijos plėtotųsi lėčiau.

> Taip, zinoma. Bet sneka juk ne apie tai.

Apie tai - licencinių mokesčių už naudojamas technologijas kainą turi
įkalkuliuoti į produkto savikainą kartu su kitais kaštais. Kai kas bando
atpiginti savikainą naudodamas prastesnes medžiagas, pigesnę darbo jėgą
ar bandydamas išvengti licencinių mokesčių.

> Cia grazi teorija. O niuri patententu sistemos praktika sako, kad bet
> kokia gamyba pavirtus i visiskai nenuspejama minu lauka. T.y. arba dedi
> skersa ir tikiesi kad nieko nenutiks arba isvis nebeuzsiimi bizniu.

Bet praktika rodo, kad tas biznis vis tiek klesti.

> Jei dideliam gamintojui reikia to isradimo, tai siais laikais jis
> paprasciausiai juo naudojasi. O firmele gali ieskot investoriu kad paduot
> ta firma i teisma ir pasiryzt ilgameciam procesui uz daug daug milionu.

Jau rašiau - taip, neturėdamas pinigų nelabai ką nuveiksi. Bet tas pats
yra bet kurioje veikloje, nesusijusioje su patentais. Protingiausias
būdas tokiam pavieniui išradėjui - padaryti savo išradimo dalininku kokį
stambesnį žaidėją. Tai paprastai ir vyksta. O jau kiek prakutęs gali ir
pats ginti savo teises. Beje, yra ir firmų, kurios padeda tau
patentuoti, gina tavo teises, už tai tapdamos patento dalininkėmis.

> Priklauso nuo to iki kur ta valdzia nusiritus. Pvz it sferoje patentai
> jau senai nusileido kazkur iki zimbabwes valdzios lygio. Tokia tikrai
> turbut geriau nuverst.

Zimbabvėje, tikriausiai, patentų sistemos iš viso nėra, bet ten ir IT
pramonės nėra. Šiaip jau aukštųjų technologijų sektorius - tiek IT, tiek
biotechnologijos, tiek kita labiausiai išsivystęs JAV, kur bene
didžiausia patentavimo laisvė ir tas patentavimas labai paplitęs.