Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: RaR
Data: 2011-10-10 09:41:42
> Na, europoje softo patentu sistema skiriasi is esmes - jie banaliai
> nedalijami. Ir nieko, softo industrija puikiai gyvena, visokie SAP ir pan
> beigi kruva mazuiuku visiskai nemirsta. Ir niekas is ju nieko nevagia.

Taip, JAV lengviau galima užpatentuoti įvairius dalykus. Bet kadangi
akivaizdu, kad JAV ryškiai pirmauja praktiškai visose naujose
technologijose, tai didelės paskatos griežtinti savo patentų sistemą jie
neturi.

> Bet tai nereiskia kad problema issprendziama teisingai. Ir ner ko
> dangstytis istatymais, jie kaip zinia netobuli.

Taip, jei problema darosi rimta ir sugalvojama kaip ją išspręsti -
reikia spręsti. Su viskuo taip.

> Viskas buvo, jokiu "jeigu". Pvz HTTP konkurentas buvo mokamas Gopher.
> Spek kuris is situ 2 tinklu isgyveno?

Šiaip jau gopher protokolas praktiškai visą laiką buvo ir dabar yra
nemokamas, tik 1993 m. Minesotos universitetas paskelbė, kad pradės imti
licencinį mokestį, bet po to jis buvo licencijuotas pagal GNU-GPL
licenciją. Ir jis taip neišpopuliarėjo kaip http pagrinde dėl to, kad
buvo pritaikytas tekstinei vartotojo sąsajai, o http labai tiko ką tik
išpopuliarėjusiai grafinei vartotojo sąsajai.

> [...]
> lines of code. The latest Red Hat version of the Linux operating system
> contains over 200m lines of code.
>
> Because it is relatively easy to add features, programmers cram vastly
> more ideas in a single software product than is possible in any other
> field. As each program incorporates mathematical tricks that have been
> used elsewhere, it is not unusual for a piece of software to contain
> thousands of sub-routines that can be challenged by trolls brandishing
> catch-all patents. The result is what Red Hat calls “a minefield that
> slows and discourages software innovation”.

Visų pirma aš prieštarauju patentų sistemos naikinimui apskritai, ką jau
kartoju gal dešimtą kartą. Jau seniai čia pareiškiau, kad programų
patentavimas yra atskiras klausimas ir nenoriu apie tai plėstis.
Prieštaravau tik išreikštiems teiginiams, kad algoritmų negalima
patentuoti, t.y. pateikiau ne nuomonę, o faktus.

> Nors seip man rodos tiesiog tusciai gaistu laika. Tavo pozicija aiski ir
> matomai nesikeis nesvarbu kad ir kokie argumentai bebutu.

Tai kad kažkokių konkrečių pasiūlymų apart naikinti pačią patentų
sistemą neišgirdau. O tam aš nematau jokio pagrindo. Aš, pvz., turiu
savo pasiūlymų kaip mažinti patentų skaičių ir mokslo bei technologijos
žinias padaryti prieinamesnes visuomenei, bet tai liečia pagrinde
valstybės finansuojamą mokslą, ir nemanau, kad tokie subtilesni dalykai
čia kam yra nors įdomūs.