Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: RaR
Data: 2011-10-07 14:49:52
> diskutuoji vien del to, kad aklai palaikyt savo tiesa, ar tikrai manai,
> kad tokiu shudniekiu kaip 'slide to unlock', 'best way to wipe your ass'
> ar batraishchiu rishimo budu patentavimas yra protingas ir pateisinamas
> dalykas, ar tiesiog skyle, per kuria korporacija su daug pinigu gali
> pasidaryt dar daugiau pinigu ish nieko?

Be abejo, skylių yra visose sistemose, aš oponuoju tik nuomonei, kad
patentų sistema aplamai nereikalinga.

Konkrečiu gi 'slide to unlock' atveju aš jau pateikiau argumentų, kad
šūdniekių patentavimas didelės žalos nedaro, todėl kad be jų lengvai
gali apsieiti. Čia panašiai kaip kokie trademarkai - jokių investicijų
juos sugalvojant nereikia, tačiau gali turėti teises į juos.

> Ash kazhkada zhiurejau kaip
> veikia patentu sistemos (nes buvau sugalvojes 'uber ishradima, kuris
> mane padarys miliardierium';) - paprastam zhmogui, ne multimilioninei
> koorporacijai tai yra absoliuchiai tragishkas dalykas norint patentuot,
> kas kas metus (ar kas pora) reikia moket pinigus, kad tie patentai butu
> uzhrakinti, o jei kas nors ish taves pasiulo ta nupirkt uzh kapeikas, ir
> tu nesutinki, tam kazhkam tereikia palaukt, kol tau baigsis pinigai
> moket uzh nieka ar tiesiog pamirshti sumoket - ir pasiimt pachiam....

Jeigu tavo išradimas tikrai kažkam duos naudos - tu jį parduosi. O tie
registracijos ir palaikymo mokesčiai reikalingi dėl paprastos
priežasties. Aišku, iš jų išlaikomi patentų ofisai, bet visų pirma jie
neleidžia bet kam patentuoti bet kokių šūdniekių. Patentų ofisai ir taip
apkrauti paraiškomis, nespėja visų patikrinti ir apdoroti. Jei nebūtų tų
mokesčių, sistema galėtų visai visai paspringti.

Antra - patentai skirti visų pirmą skatinti idėjų panaudojimą, o ne
užrakinimą. Kokia, kam nors nauda, jei tavo patentas nenaudojamas? Jeigu
neturi pinigų, bet padarei tikrai pelningą išradimą - ieškok pinigingų
partnerių, mokslininkams patentuoti padeda valstybė. Tai nelabai
demokratiška, nes suteikia pranašumą turtingesniems? Tikriausiai. Bet
kuo tai skiriasi nuo bet kokio verslo? Jeigu turi idėją, bet neturi
pinigų, turi jų iš kažkur gauti, dažnai parduodamas dalį idėjos.

> [...]
> Kada prasidejo mokslo amzhius? Kai buvo sukurta britu mokslu akademija,
> vieta, kur zhmones gali laisvai ir nemokamai keistis idejomis.
> Geriausias patentu ir progreso pavizdys yra daVinci'is - jei jis butu
> dalinesis savo idejomis, o ne 'patentaves' savo idejas (t.y. rashes
> veidrodiniu rashtu, kodais ir pan.) - gal but mes tuos pachius
> malunsparnius ir lektuvus butumem galeje tureti pora shimtu metu atgal,
> o gal ir trim shimtais... Bet deja, butent del jo slaptumo liaudis ir
> negalejo imti jo minchiu, testuoti, upgreidinti, taisyt klaidas.. shtai

Kad tu ne taip supranti patentus. Būtent, jeigu da Vinčio metu būtų
veikusi patentų sistema, jo išradimai būtų tapę žinomi, ir juos galėjo
kas nors įgyvendinti. Veidrodinis raštas - tai priešinga patentams - tai
ne išradimo atskleidimas, o jo slėpimas. Jau rašiau, net pats žodis
"patent" yra kilęs iš lotynų kalbos žodžio "patere", kas reiškia "guli
atviras, atidarytas". Anglų kalboje šis žodis jau bendrai reiškia
"atviras, akivaizdus, prieinamas". Kai nėra patentų sistemos, tada
negali atskleidęs savo išradimus ginti savo teises į juos, ir esi
privertas juos slėpti. Štai citata iš wikipedijos:

"There are four primary incentives embodied in the patent system: to
invent in the first place; to disclose the invention once made; to
invest the sums necessary to experiment, produce and market the
invention; and to design around and improve upon earlier patents."

Atkreipk dėmesį: "to disclose the invention once made", tai visiškai
priešinga tam ką tu dabar teigi.