Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: amenox
Data: 2011-10-07 11:29:25

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:j6mapm$f60$1@trimpas.omnitel.net...

> Na, kažkas išrado tranzistorių ir tai nuslėpė. Kiti dešimt vietoje to, kad
> kurtų procesorių, keliolika ar keliasdešimt metų kurs savus tranzistorius.
> O tas vienas, sukūręs tranzistorių, nebūtinai sukurs ar sukurs gerą
> procesorių, ypač, kai keliolika ar keliasdešimt metų nebus konkurencijos.

Man rodos čia į lankas nuėjai. :) Jei kažkas išrado tranzistorių ir jį
nuslėpė (neužpatentavo, patyliukais gamina uždaram ratui ir t.t.) likusieji
žaidėjai gali rinktis - kurti tranzistorių iš naujo, kurti jį kitokį, kurti
procesorių, kurti naujoviškas kojines, nesvarbu ką - tai PATENTUOTI ir
uždirbti PATENTO GALIOJIMO metu pinigus. Kur tu čia matai blogus dalykus?
Konkurentai gali rinktis - laukti patento galiojimo pabaigos ar kurti kažką
kitą.

> Na tai taip dabar ir vyksta. Nustatytas kažkoks laikotarpis, galbūt, dėl
> jo galima diskutuoti ir jį koreguoti. Tai įstatymų kūrėjų reikalas.
>
> O dėl atlygio - tai kas jį mokės ir kas nuspręs kiek? Dabar tai
> nusprendžia rinka - technologijų pardavėjas nori parduoti brangiau,
> pirkėjas žiūri už kiek apsimoka pirkti, ir gimsta kaina. Kitaip lieka tik
> valstybė ir planavimas. Kiek tai efektyvu, jau žinome.

Atlygi gauni parduodamas savo technologiją (jos pagrindu sukurtus
produktus), taigi yzi. :) Tam turi patento galiojimo laiką. Nesuprantu prie
ko čia valstybė ir planavimas. Normalus verslas.

> Visų pirma šiuo atveju technologijos tikrai neslepiamos - žinios tampa
> prieinamos ir gali kurti toliau. O dėl gamybos - jei technologijos
> sukūrėjas nei pats gamins ir užsidirbs, nei licenzijuos kitiems ir iš jų
> užsidirbs, tai galiausiai pasitrauks iš rinkos.

Taip, tai teisinga jei patento galiojimo terminas trumpas, jei ilgas,
sukūrėjui kažką sukūrus neapsimoka toliau kažką daryti - jis sėdės ir
stumdys licenzijas, dulkins kitus kurie naudos technologijas be licenzijų ir
t.t. Geriausias šių laikų pvz. - Rambus. Perkami patentai ir paskui
kaišiojami pagaliai į ratus kurie kažką bando kurti, gaminti, pati kompanija
nieko nekuria tik mala šūdą atsiprašant. Ir tokių "kompanijų" visa daugėja.
Ir daugės, nes esama patentų sistema tai tik skatina.

> Na tai teik racionalius pasiūlymus ir juos pagrįsk. Nes "man atrodo" yra
> ne argumentas. Manai, tie terminai yra "iš lempos"?  Manai, valstybės
> nenori, kad jų ekonomikos būtų efektyvios ir inovatyvios, ir tam
> specialiai trukdo?

Verslo varomoji jėga pinigai, nesuprantu prie ko čia valstybė. Aš kalbu apie
patentų sistemą, kuri šiuo metu jau neefektyvi, ypač IT srityje.